نحوه شستشوی پنل خارجی کولر گازی

فصل گرم از راه رسیده است و اگر تا به امروز کارهای مربوط به کولر گازی را انجام نداده اید زمان آن رسیده که دست به کار شوید. از سرویس گرفته تا شارژ گاز و شستشوی پنل خارجی و …. همه و همه برای کارگرد صحیح این دستگاه بسیار مهم هستند. در این نوشتار ما نحوه شستشوی پنل خارجی کولر گازی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. با هوم نگار همراه باشید.

چطور پنل خارجی کولر گازی را شستشو دهیم؟

در صورتی که در زمینه سرویس کردن کولر گازی و شستشوی پنل بیرونی کولر گازی تجربه و ندارید، بهتر است خودتان اقدام به این کار نکنید، چرا که ممکن است به کولر گازی آسیب وارد کنید. در این شرایط از یک مرکز مجاز تعمیرات کولر گازی کمک بگیرید.

 مراحل شستن یونیت خارجی کولر گازی:

  • پیش از هر کاری برق کولر گازی را قطع کنید.
  • سپس فن قسمت بیرونی کولرگازی را خوب تمیز کنید.
  • پره‌ها را تمیز کنید.
  • درب یونیت بیرونی را باز کنید و فن را بیرون بیاورید.
  • پره‌ها را با شیلنگ بشویید و مدت کافی صبر کنید تا خشک شود.
  • قطعات را مجددا در جای خودشان قرار بدهید.
  • کولر گازی را روشن کنید.

شستشوی پنل بیرونی کولر گازی مرحله به مرحله

برای جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه، قبل از شستشوی پنل خارجی کولرگازی، حتما برق دستگاه را قطع کنید. در صورتی که دانش کافی در این زمینه ندارید، حتما از یک تکنسین کمک بگیرید تا به قطعات دستگاه آسیب وارد نکنید و هزینه اضافی روی دوش خانواده نگذارید. مراحل شستشوی پنل خارجی به شرح زیر است:

ابتدا فن بیرونی کولر گازی را تمیز کنید

بعد از قطع کردن برق دستگاه، فن بیرونی را به کمک یک برس یا جاروبرقی بخوب پاک کنید. جاروبرقی را به صورت عمودی و افقی روی پره‌ها بکشید تا هر چه گرد و غبار است بکشد و هیچ گونه کثیفی روی کندانسور نماند.

پره های فلزی کولر گازی را تمیز کنید

در صورتی که ضرورت داشت پره‌های فلزی کولر گازی را به کمک یک چاقوی بلند صاف کنید. (برای بهبود عملکرد دستگاه لزام است که همه پره ها صاف باشند.) در مرحله بعد پره‌های فلزی را با برس خوب تمیز کنید.

یونیت خارجی را باز کنید و فن را بیرون بیاورید

یونیت خارجی را باز کرده و فن را بیرون بیاورید، کندانسور کولر گازی را خوب تمیز کنید تا گرد و غباری روی آن نماند. از آنجایی که فن به کندانسور متصل است، امکان جدا سازی آن به طور کامل وجود ندارد.

نکته: در صورتی که پره‌های کندانسور به موقع تمیز نشوند، نه تنها عملکرد کولر گازی کاهش می یابد، بلکه به کندانسور دستگاه نیز فشار زیاد وارد شده و ممکن است متحمل هزینه بالای تعمیرات شوید


شستشوی پنل خارجی و پره ها

به کمک شیلنگ و برس، پره‌های کولر گازی را خوب شستشو دهید و صبر کنید تا خشک شود. در حین شستشو حواس‌تان باشد که فشار بیش از حد به پره‌ها وارد نکنید. شستن پره‌های کندانسور باعث بهبود عملکرد دستگاه نیز خواهد شد. اگر پره‌ها بیش از حد کثیف هستند، برای شستشوی آنها از محصولات مخصوص همین کار استفاده کنید.

قطعات جدا شده را سرجای‌شان بگذارید و کولر گازی را روشن کنید

کار شستشو تمام شد. حالا قطعات را در جای خود قرار دهید و فن را به داخل کندانسور برگردانید. بعد از آنکه قطعات را در جای خودشان قرار دادید و مطمئن شدید که پنل بیرونی کاملا خشک شده، دستگاه را به برق وصل کنید و در صورت نیاز روشن کنید.

کلام پایانی

یکی از دلایل خنک نبودن باد کولر گازی است و عدم داشتن عملکرد بهینه کثیف بودن کندانسور است. به منظور جلوگیری از آسیب وارد شدن به کندانسور و سایر قطعات، لازم است یونیت خارجی کولر گازی را به طور منظم تمیز کنید. اگر هم دانش فنی کافی ندارید شستشوی یونیت خارجی را به عهده یک تکنسین قرار بدهید تا خیال تان راحت باشد که دستگاه دچار هیچ گونه آسیبی نخواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا