تمیز کردن فرش با جوش شیرین، یک روش طبیعی و ایده آل

فرش المان مهمی از دکوراسیون است و خیلی به چشم می‌آید. با. این حال وقتی کثیف است هم زیبایی خانه را به شدت تحت تاثیر قرار می‌‌دهد. در صورتی که فرش‌تان کثیف شده یا لکه دارد به دنبال روشی طبیعی برای تمیز کردن آن هستید، جوش شیرین گزینه‌ای ایده آل است. در این نوشتار به نحوه تمیز کردن فرش با جوش شیرین پرداخته ایم. با هوم نگار همراه باشید.

فواید پاک کردن لکه فرش و تمیز کردن فرش با جوش شیرین

یک دلیل مهم استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن فرش این است که جوش شیرین یک ماده قلیایی است که هنگام مخلوط شدن با آب حباب تولید می‌کند. این حباب‌ها به رفع پررنگ‌ترین لکه‌ها از روی سطوح مختلف کمک می‌کند و باعث می شود حذف آن‌ها بسیار آسان‌تر شود. جوش شیرین همچنین یک ماده سمی و خیلی خشن نیست و به الیاف فرش آسیبی وارد نمی کند، نکته‌ای که اهمیت زیادی دارد.

چطور لک فرش را با جوش شیرین از بین ببریم؟

اما چطور از جوش شیرین برای رفع لکه فرش و تمیز کردن فرش استفاده کنیم؟ برای استفاده از جوش شیرین جهت تمیز کردن فرش، ابتدا محل مورد نظر را جاروبرقی بکشید. در مرحله بعد محلولی از یک فنجان جوش شیرین، نصف فنجان سرکه سفید و دو فنجان آب گرم آماده کنید. در صورتی که فرش لکه‌های چرب هم دارد، یک فنجان مایع ظرفشویی نیز به محلول اضافه کنید.

محلول به دست آمده را با استفاده از یک بطری اسپری یا اسفنج روی لکه و قسمت کثیف فرش بمالید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند. بعد از گذشت این زمان، منطقه آغشته به لکه را با یک پارچه تمیز، پاک کرده و این کار را تا پاک کردن لکه و باقی مانده محلول ادامه دهید. در نهایت محل کثیفی را با آب سرد بشویید و خشک کنید. در صورتی که لکه هنوز باقی مانده بود کل پروسه رو مجددا تکرار کنید.

توصیه می شود محلول ۱۵ دقیقه روی لکه بماند چرا که این زمان به جوش شیرین امکان می‌دهد تا جادوی خود را انجام داده و هرگونه کثیفی را از بین ببرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا