چطور سایز مناسب کولر گازی را انتخاب کنیم (4 نکته که راحت‌تر تصمیم بگیرید)

انتخاب کولر گازی خوب به این معنا نیست که باید بزرگترین یا قدرتمندترین کولر گازی را خریداری کنید. در واقع آنچه اهمیت زیادی دارد سایز کولرگازی است که می بایست با سایز فضا متناسب باشد. واحدهای بزرگ می توانند منجر به کارکرد زیاد دستگاه و خاموش و روشن شدن های مکرر شوند، در حالی که واحدهای کوچک ممکن است برای خنک کردن کل خانه در روزهای گرم فشار زیادی را متحمل کنند. بنابراین انتخاب کولرگازی متناسب با سایز فضا خیلی مهم است. ما در این نوشتار 4 نکته در اختیار شما می گذاریم که کمک تان می کنند بهترین تصمیم را برای انتخاب و خرید کولر گازی بگیرید. با هوم نگار همراه باشید!

اندازه خانه را در نظر بگیرید

این اولین نکته ای است که ممکن است واضح به نظر برسد، اما هرچه خانه شما بزرگتر باشد، واحد AC شما باید قدرتمندتر باشد. با این حال، این بدان معنا نیست که اگر خانه بزرگی دارید، به طور خودکار بزرگترین واحد موجود را انتخاب کنید – باید چیدمان را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال، یک خانه کوچک اما چند طبقه ممکن است به راه حل های خنک کننده متفاوتی در هر طبقه نیاز داشته باشد.

آب و هوای منطقه خود را بشناسید

منطقه جغرافیایی شما اغلب چه نوع آب و هوایی دارد؟ اگر در مکانی با رطوبت بالا یا دماهای گرم زندگی می کنید، ممکن است به یک واحد کمی قدرتمندتر از آنچه که معمولاً برای اندازه خانه تان توصیه می شود نیاز داشته باشید. در واقع ممکن است قاعده تناسب سایز و خانه یک نوع کولر را پیشنهاد کنند اما شما باید آب و هوای منطقه تان را در نظر بگیرید. برعکس، آب و هوای ملایم تر ممکن است به قدرت خنک کنندگی زیادی نیاز نداشته باشد.

خانه تان چقدر عایق است؟

خانه های دارای عایق بندی مناسب هوای خنک را به طور موثرتری نگه می دارند، بنابراین کولرتان مجبور نخواهد بود به سختی کار کند و فشار زیادی را متقبل شود. قبل از جستجوی تجهیزات لوله کشی و گرمایش در جستجوی یک واحد AC جدید، نگاهی دقیق تر به عایق بدی منزل تان بیندازید.

در صورتی که توانایی و امکانات بهبود عایق بندی خانه تان را دارید، چرا که نه! پیش از خرید کولرگازی همین کار را بکنید و بعد خواهید دید که در آینده صرفه جویی زیادی در هزینه های تان خواهید داشت.

BTU های مورد نیاز را محاسبه کنید

BTU یا واحد حرارتی بریتانیا، اندازه‌گیری است که نشان‌دهنده میزان گرمایی است که یک تهویه مطبوع می‌تواند در یک ساعت از اتاق خارج کند. هرچه رتبه BTU واحد شما بالاتر باشد، قدرتمندتر است.

ابزارهای محاسباتی زیادی به صورت آنلاین وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تعداد BTU های مورد نیاز خود را بر اساس اندازه، چیدمان و مکان خانه خود تخمین بزنید. این مرحله نهایی همه این ملاحظات را گرد هم می آورد و آنها را به یک عدد مشخص تبدیل می کند و تصمیم شما را آسان تر و دقیق تر می کند.

کلام پایانی

وقتی نوبت به انتخاب واحد تهویه مطبوع مناسب برای منزل شما می رسد، عوامل مختلفی توجه شما را می طلبد. هنگام جستجوی واحدهای AC جدید، به چیدمان خانه و منطقه جغرافیایی خود فکر کنید. در نهایت، تصمیم شما حول محور افزایش راحتی خانه شما بدون به خطر انداختن بهره وری انرژی است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا