ایده های دکوراسیون اتاق خواب؛ 8 نکته کاربردی که یک اتاق خواب زیبا بسازید!

تزیین اتاق به خصوص اتاق خواب کوچک می تواند کاری چالش برانگیز باشد، اما چندین ترفند و نکته وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد حس دنج و کاربردی بودن فضا استفاده کنید! با هوم نگار در این نوشتار همراه باشید.

ایده های دکوراسیون اتاق خواب

ایده های زیر برای هر اتاق خوابی مناسب هستند. موارد را مرور کنید و بر اساس نیازتان تغییرات مورد نظر را اعمال کنید:

یک نقطه کانونی را انتخاب کنید

یک نقطه کانونی انتخاب کنید: یک نقطه کانونی، مانند یک تابلو یا یک اثر هنری، می تواند جلب نظر کند و اتاق را پویاتر نشان دهد. همچنین می‌توانید از آثار هنری، چراغ‌ها یا پرده‌ها به عنوان نقطه کانونی استفاده کنید.

لوازم ساده انتخاب کنید

فضاهای کوچک برای کسانی که صندلی های بزرگ، کمدهای بزرگ یا تخت عریض دارند مناسب نیستند. هرچند حتی اگر اتاق تان بزرگ هم باشد در نهایت فضای کمی در اختیار دارید و بهتر است از سبک مینیمال و تخت و مبل جمع و جور استفاده کنید تا فضا گرفته و شلوغ نشود. به دنبال لوازمی با طراحی ساده و حداقل جزئیات باشید. یادتان باشد اتاق خواب برای آرامش گرفتن است!

از جایی جز کف زمین هم نهایت استفاده را ببرید

وسایل را از روی زمین بردارید و بالا ببرید! این کار نه تنها فضای بیشتری ایجاد می کند، بلکه اتاق به شدت جادارتر می شود. مثلا می توانید از قفسه های دیواری استفاده کنید. حتی برای اینکه فضا به لحاظ بصری هم شلوغ به نظر نرسد می توانید قفسه های همرنگ دیوار و بدون یراق آلات و دستگیره نصب کنید. هم فضا یکدست و زیبا می شود و هم فضای ذخیره سازی کافی خواهید داشت.

ذخیره سازی هوشمند را یاد بگیرید

در یک اتاق خواب کوچک، ذخیره سازی نکته کلیدی است. استفاده از محفظه های ذخیره سازی زیر تختی، قفسه های آویز، یا واحدهای ذخیره سازی دیواری (چنانچه در بخش قبل گفتیم) را برای به حداکثر رساندن فضا در نظر بگیرید.

هر گوشه را دوباره تصور کنید

یک نکته مهم در مورد اتاق خواب ها به ویژه اتاق های کوچک این است که یک سانت هم فضا برای هدر دادن ندارید. اگر بخشی از کارهای تان را در خانه انجام می دهید، استفاده از میز کار تاشو که در زمان عدم استفاده جمع می شود ایده ای بسیار عالی است.

مبلمان چند منظوره انتخاب کنید

هنگام انتخاب مبلمان برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک، به این فکر کنید که چگونه می توان از آنها به روش های مختلف استفاده کرد. این ایده به ساده نگه داشتن فضا و در عین حال صرفه جویی در هزینه ها کمک می کند. به عنوان مثال، می توانید از یک چهارپایه به عنوان میز کناری، پایه گیاه یا صندلی اضافی در صورت نیاز استفاده کنید.

از حداقل دکوریجات استفاده کنید

استفاده از المان های دکوری زیاد هم کارتان را برای تمیز کاری زیاد می کند و هم فضا را شلوغ نشان می دهد، چیزی که با نفس استفاده از اتاق خواب کاملا در تضاد است. به علاوه با توجه به این که سبک دکوراسیون مینیمال و مدرن بسیار پرطرفدار شده است، با استفاده از تعداد زیادی دکوری جات قطعا بر خلاف موج حرکت خواهید کرد.

مبلمان اتاق خواب را متناسب با فضا انتخاب کنید

در برابر تمایل به چیدن مبلمان در یک فضا مقاومت کنید! ممکن است وقت آن رسیده باشد که با یک قطعه خداحافظی کنید. یادتان باشد مهم ترین اصل در چیدمان هر فضایی به ویژه اتاق خواب این است که آن وسیله چقدر به دردتان می خورد و چه کاربردی دارد. اگر قرار است وسیله ای سال ها فقط خاک بخورد همان بهتر که اصلا پولی بابتش ندهید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا