تاریخچه برند جی وی سی

در دهه‌های گذشته، با پیشرفت فناوری و رشد صنعت الکترونیک، برندهاي نخستین قدم‌هاي محکمی را در زمینه لوازم صوتی تصویری برداشتند؛ برند JVC یکی از همین برندهاست و از جمله نام‌های پرافتخار در این عرصه به شمار می‌آید. این برند ژاپنی با ابتکار و کیفیت بالا، توانسته است نقش مهمی در پیشبرد فناوری‌هاي صوتی تصویری داشته و به یکی از برندهای معتبر و مورد اعتماد در بازار جهانی تبدیل شود.

در این مقاله، به تاریخچه‌ی JVC پرداخته و سفر این برند از ابتدای تأسیس تا به امروز را در دنیای لوازم صوتی تصویری بررسی کرده‌ایم.

آغاز برند جی‌وی‌سی (JVC)

جی وی سی در سال 1927 در یوکوهامای ژاپن به عنوان زیرمجموعه ژاپنی شرکت آمریکایی ویکتور تاکینگ ماشین (Victor Talking Machine Company) تاسیس شد. این شرکت به عنوان یک شرکت تولید کننده گرامافون متولد شد و ترکیبی نادر از قابلیت تولید سخت افزار و نرم افزار را ارائه داد. متعاقباً، JVC که به دلیل تولید اولین دک ویدئویی VHS در جهان مشهود است، به یک مبتکر فناوری پیشرو در صنعت صوتی/تصویری تبدیل شد و محصولات جدیدی را توسعه داد، محصولاتی که یک قدم جلوتر از زمان برای مخاطبان سراسر جهان است.

کنجیرو تاکایاناگی، “پدر تلویزیون” که در سال 1926 اولین نفر در جهان بود که با موفقیت تصویری را روی یک لوله پرتو کاتدی پخش کرد، پس از جنگ جهانی دوم به JVC پیوست. او در تجاری سازی تلویزیون‌های رنگی و توسعه سیستم اسکن هلیکال دو سر که بعدها پایه ای برای ضبط کننده‌های نوار ویدئویی شد، شرکت داشت.

جی وی سی پس از ساخت اولین گرامافون ژاپنی “ویکتورولا” در سال 1930، با تولید اولین ضبط EP ژاپن و همچنین اولین پخش کننده ضبط استریو ژاپن به کار خود ادامه داد و به دنبال بازتولید واقعی منابع صوتی و میدان‌های صوتی، از طریق سخت افزار و نرم افزار بود. پیشرفت‌های این کمپانی شامل توسعه سیستم ضبط استریو 45/45 و نوآوری‌هایی در ضبط‌کننده‌های نوار ویدئویی اسکن هلیکال دو سر و سیستم‌های صوتی چهار کاناله بود.

اولین ضبط کننده ویدئو با فرمت VHS در جهان، که توسط JVC توسعه یافت و در سال 1976 معرفی شد، در نهایت به استاندارد جهانی برای ویدئوهای مصرف کننده تبدیل شد و یک پدیده فرهنگی کاملاً جدید مبتنی بر ارتباطات بصری را ایجاد کرد. نوآوری‌های JVC در ویدئو با معرفی اولین دوربین فیلمبرداری/ضبط تک واحدی جهان در سال 1984 و در سال 1995 با معرفی اولین دوربین فیلمبرداری دیجیتال جیبی جهان.

امروز، JVC به رکورد خود در نوآوری ادامه می‌دهد: پروژکتورهای D-ILA با وضوح بالا که از تراشه‌های تصویربرداری اختصاصی JVCاستفاده می‌کند، و دوربین‌های فیلم‌برداری Everio، اولین دوربین‌های فیلم‌برداری ‌هارد دیسک در جهان.

تکنولوژی در سطح جهانی JVC فراتر از بازار مصرف کننده است. سیستم‌های پروژکشن D-ILA این کمپانی در پیشرفته‌ترین سیستم‌های شبیه‌سازی کابین خلبان و برج کنترل که توسط خطوط هوایی بزرگ و ارتش ایالات متحده استفاده می‌شوند، یافت می‌شوند. دوربین‌های JVC ProHD و مانیتورهای حرفه‌ای به‌طور گسترده در تجهیزات پخش و تلویزیون شبکه در سراسر جهان استفاده می‌شوند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا