علت خاک دادن جاروبرقی + ارائه راهکار

خاک دادن جاروبرقی از آن دست اتفاقاتی است که اصلا نمی خواهیم! به هر روی توقع دیگری از جاروبرقی داریم. این دستگاه قرار است خانه را تمیز کند نه اینکه خود باعث کثیفی شود. به هر روی خاک دادن جاروبرقی مشکل است که باید در اسرع وقت برطرف شود. در این نوشتار علت خاک دادن جاروبرقی را خواهید خواند. راهکارهایی نیز ارائه خواهد شد. با هوم نگار همراه باشید.

چرا جاروبرقی خاک می دهد

شایع ترین دلایل خاک دادن جاروبرقی به شرح زیر است:

کیسه جاروبرقی پر است

یکی از شایع ترین دلایلی که از جمع آوری آشغال ها ممانعت می کند یا باعث بیرون ریختن آنها می شود، پر بودن کیسه است. وقتی کیسه برای جا دادن خاک و خاشاک فضا نداشته باشد، خاک پس می دهد. توصیه می شود برای سالم ماندن جاروبرقی کیسه آن را به طور مرتب خالی و طی یک زمان بندی مشخص شستشو دهید.

لوله جاروبرقی مسدود شده است

دیگر علت خاک دادن جاروبرقی که اتفاقا به سادگی هم برطرف می شود، انسداد لوله است. لوله را بررسی کنید و در صورت وجود هر گونه مانع یا انسداد آن را برطرف کنید. اگر علت خاک دادن همین باشد با رفع انسداد مشکل برطرف خواهد شد.

فیلتر جاروبرقی کثیف یا کهنه شده است

فیلتر کثیف یا کهنه و پاره باعث هدایت خاک به خارج از جاروبرقی و به اصطلاح خاک دادن جاروبرقی می شود. یکی دیگر از نشانه های کثیف بودن فیلتر جاروبرقی کم شدن قدرت مکش آن است. در صورت لزوم فیلتر جاروبرقی را بشویید و 12 ساعت صبر کنید تا خشک شود.

تسمه جاروبرقی خراب شده است

خرابی تسمه دیگر علت خاک دادن جاروبرقی است. برای بررسی سالم یا خراب بودن تسمه، جارو برقی را از برق بکشید، آن را برگردانید و پوششی که روی تسمه درقسمت جلویی جاروبرقی قرار دارد را بردارید. اگر تسمه صدمه دیده یا کهنه شده باید آن را تعویض کنید.

استفاده نامناسب از جاروبرقی

جاروبرقی برای تمیز کردن گرد و غبار است. قرار نیست هر زباله ای یا حجم زیادی از کثیفی و خاک را با آن بکشید زیرا به این ترتیب کیسه جاروبرقی آسیب می بیند. مثلا جمع کردن خرده شیشه با جاروبرقی باعث می شود که کیسه آسیب ببیند. آسیب دیدن کیسه عامل خاک دادن جاروبرقی خواهد بود.

نحوه رفع مشکل خاک دادن جاروبرقی

برای رفع این مشکل راهکارهای زیر می توانند کمک کننده باشند:

تمیز کردن موتور جاروبرقی

موتور جاروبرقی به کمک فن باعث گردش هوا و تمیز کردن سطوح می شود. در صورتی که موتور جاروبرقی را خاک بگیرد حتما باید آن را تمیز کنید. لازم به ذکر است که موتور جاروبرقی بسیار حساس است و نباید حتی یک قطره آب بخورد. به همین دلیل برای رفع گرد و غبار روی موتور بهتر است از یک دستمال مرطوب استفاده کنید.

ارتفاع لوله جاروبرقی را به درستی تنظیم کنید

ارتفاع نامناسب یکی از دلایل خاک دادن جاروبرقی است. به همین دلیل برای جلوگیری از خاک دادن جاروبرقی بهتر است ارتفاع را تنظیم نمایید. به عنوان مثال در صورتی که سطحی که جارو می زنید پارکت است، باید ارتفاع مناسب همین سطح را تنظیم کنید.

سرویس دوره ای جاروبرقی

این یکی بیشتر جنبه پیشگیری دارد. سرویس دوره ای هر دستگاه برقی شما را از شر مشکلات و ایرادت ریز و درشت خلاص می کند. جاروبرقی از آن دست لوازمی است که کمتر به فکر سرویس کردن آن می افتیم. در صورتی که سرویس منظم این دستگاه به افزایش طول عمر و بهینه شدن کارکرد آن کمک می کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا