گیاهان مناسب آشپزخانه؛ 10 گیاه که در آشپزخانه خوب رشد می کنند + نکات نگهداری

همه ما می دانیم که قرار دادن یکی دو گلدان در هر فضایی هم آن را زیبا می کند و هم فوایدی چون بهبود انرژی فضا و تصفیه هوا دارند. با این حال بسیاری از فراموش می کنیم که در آشپزخانه هم از گیاهان استفاده کنیم. جایی که بخشی از زمان مان را در آن سپری می کنیم. پس بد نیست گیاهان مناسب آشپزخانه را بشناسیم.

مطالعات نشان می‌دهد که گیاهان داخل خانه می‌توانند به تصفیه هوا، افزایش سطح اکسیژن و حذف سموم کمک کنند و گیاهان آپارتمانی می‌توانند برای ایجاد یک فضای آرامش‌بخش آشپزخانه عالی باشند، به‌خصوص اگر اغلب ساعت‌ها را صرف تهیه و پختن وعده‌های غذایی و همچنین کنار خانواده بودن می‌کنید.

می دانیم که فضای آشپزخانه اغلب محدود است، اما حتی کوچکترین گیاهان آپارتمانی برای روی کانتر یا گوشه های فضا عالی است. حتی می‌توانید چند گیاه را در گلدان‌های آویزان قرار دهید تا از فضا به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. اما چه گیاهانی برای محیط های بخاردار مناسب هستند و در آشپزخانه خوب رشد خواهند کرد؟ در این نوشتار خواهیم دید!

گیاهان مناسب آشپزخانه

در اینجا 10 مورد از بهترین گیاهان برای آشپزخانه را می بینید:

1. گل چمچمه ای

گل چمچمه ای با برگ های سبز براق و گل های سفید شکوفه مانند، هم نمایی زیبا به آشپزخانه می دهند و هم مراقبت از آنها آسان است. آنها از نور آفتاب لذت می برند، بنابراین قرار دادن شان کنار پنجره ایده خوبی است. گل چمچمه ای همچنین به تصفیه هوا کمک می کنند.

2. گیاهان مناسب آشپزخانه: آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا با ساقه های ضخیم و سیخ دار، بیش از 5000 سال است که وجود داشته و دارای خواص درمانی بسیار خوبی برای درمان سوختگی است. فقط یک برگ را بچسبانید و ماده ژل مانند را روی سوختگی جزئی فشار دهید. نتیجه عالی خواهد بود.

3. گل گندمی

گل گندمی با برگ های سبز پراکنده، در گلدان های آویز عالی به نظر می رسد. این گیاه که یک تصفیه کننده هوا عالی است (به حذف بوها، دودها و آلاینده ها از هوا کمک می کنند) و می تواند در شرایط مختلف، چه در سایه و چه در آفتاب، رشد کند، و برای شاد ماندن فقط به آبیاری و هرس گاه به گاه نیاز دارد. تکثیر آن نیز بسیار آسان است، بنابراین خرید ارزشمندی است.

4. پوتوس طلایی

پوتوس، که به عنوان پیچک شیطان شناخته می شود، برای افراد فراموشکار عالی است چرا که می تواند با آب کم، در شرایط کم نور و سطوح مختلف رطوبت زنده بماند. این گیاه با برگ‌های مقاوم و دنباله‌دار، به هر فضایی زیبایی می دهند. پوتوس را روی کابینت قرار بدهید و رشد آن را تماشا کنید.

5. گیاه فلفل قرمز

آیا عاشق غذاهای تند هستید؟ پرورش فلفل در خانه بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. گیاه فلفل قرمز کنار پنجره عالی به نظر می رسد. به علاوه این گیاه فقط یک یا دو بار در هفته به آبیاری می خواهد و بعد از چند ماه فلفل های کوچک دوست داشتنی به شما می دهد.

6. گیاهان مناسب آشپزخانه: زامیفولیا

گیاه زامیفولیا یک زیبایی تصفیه کننده هوا با برگ های براق و مومی شکل، سخت و زیبا است و در واقع از خانواده araceae محسوب می شود. مراقبت از گیاه زامیفولیا بسیار ساده است. این گیاه آپارتمانی نیازی به آبیاری زیاد ندارد (هر دو هفته یک بار هم زیاد است) و همچنین سایه را دوست دارد.

7. اسطوخودوس

یک گیاه اسطوخودوس فضایی دوست‌داشتنی به آشپزخانه می‌دهد – به خصوص اگر به فضای کلبه‌ای روستایی علاقه دارید و دکور آشپزخانه تان نزدیک به همان فضا است. در حالی که اسطوخودوس معمولاً گیاهی است که در خارج از خانه نگهداری می شود، اما در داخل خانه نیز رشد می کند، و در واقع یک گیاه بسیار مفید است زیرا حشراتی مانند مگس و پروانه را دفع می کند.

8. گیاه سانسوریا

گیاه سانسوریای بلند و باریک، با برگ های سبز تیره، سبز روشن و زرد، عملاً می تواند در هر جایی راحت باشد. این گیاه برای مبتدیان مناسب است زیرا به مراقبت بسیار کمی نیاز دارد – تنها چیزی که نیاز دارد آبیاری چند هفته یک بار است.

9. پاپیتال

گاه پاپیتال رشد سریع دارد و تصفیه کننده هوا است که در شرایط روشن و مرطوب رشد می کند و در گلدان آویزان شگفت انگیز به نظر می رسد. فقط حتما این گیاه را از حیوانات خانگی دور نگه دارید زیرا می تواند برای آنها سمی باشد. کنار پنجره جای مناسبی برای این گیاه است.

10. ونوس مگس خوار

اگر آشپزخانه تان مگس دارد ونوس مگس خوار گیاه ایده آلی است. همانطور که از نامش پیداست، این گیاه مگس‌ها و سایر حشرات را فریب می‌دهد، آنها را در دهان خاردارش به دام می‌اندازد و می‌خورد. در حالی که این گیاه آشپزخانه را کاملاً از شر مگس‌ها خلاص نمی‌کند، قطعاً کمک می‌کند و در عین حال بسیار زیبا به نظر می‌رسد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا