چرا سرویس دوره ای کولرگازی اهمیت دارد؟

احتمالاً زمان زیادی را صرف فکر کردن در مورد کولر گازی خانه تان نمی کنید – تا زمانی که مشکلی پیش بیاید! تازه اینجا در یک خانه داغ گیر کرده اید و منتظر هستید تا یک متخصص تعمیر کولر گازی بیاید و سیستم را دوباره راه اندازی کند! اما نکته ای وجود دارد که واقعاً می تواند بازی را تغییر دهد: تعمیر و نگهداری و در واقع سرویس دوره ای کولر گازی به طور منظم ارزش هزینه کردن را دارد.

اگر برنامه ریزی برای سرویس کولر گازی را به تعویق انداخته اید، اکنون زمان آن رسیده است که اقدام کنید. درست مانند تعویض روغن برای وسایل نقلیه، تعمیر و نگهداری AC اختیاری یا اضافی نیست. کولر گازی نیاز به مراقبت و توجه یک متخصص دارد. در این مقاله، آنچه را که باید در مورد تعمیر و نگهداری و سرویس کولر گازی بدانید و نتیجه سرویس دوره ای کولرگازی را خواهید دید. با هوم نگار همراه باشید.

برای سرویس کولر گازی برنامه ریزی کنید

گرما و رطوبت تابستان به سرعت از راه می رسد. آیا دستگاه تهویه مطبوع شما برای آنچه در راه است آمادگی دارد؟ بهتر است همین حالا اقدامات لازم را برای سرویس کولر گازی تان انجام بدهید تا تابستان را بدون دردسر سپری کنید.

سرویس کولر گازی چه فایده ای دارد؟

سرویس دوره ای کولر گازی مهم تر از آن چیزی است که فکر می کنید. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا باید این کار را جزو برنامه های هر ساله تان قرار دهید:

1. نیاز به تعمیر صفر می شود

دلیلی وجود دارد که به سرویس دوره ای کولر گازی “نگهداری پیشگیرانه” می گویند. سرویس دوره ای می تواند خطر خرابی در فصل تابستان را به شدت کاهش دهد. در واقع، اکثر تکنسین های تهویه مطبوع تخمین می زنند که 80 درصد از تمام تعمیراتی که با آن مواجه می شوند، با سرویس دوره ای قابل اجتناب بوده اند.

2. عملکرد کولر گازی بهبود پیدا می کند

بدون تعمیر و نگهداری منظم کولر گازی، سیستم تهویه مطبوع شما آنطور که باید کار نمی کند. اگر در سرتاسر خانه احساس خنکی یکنواخت ندارید- به این شکل که یک اتاق شبیه جعبه یخ و اتاق دیگر مانند اجاق گاز است – ممکن است به این معنی باشد که برای سرویس دوره ای دیر کرده اید.

از آنجایی که قطعات دچار فرسودگی و ایراد معمولی می شوند و گرد و غبار در داخل سیستم جمع می شود، کارایی کولرگازی کاهش می یابد. بنابراین زمان بگذارید و از یک مرکز مجاز تعمیر کولر گازی برای سرویس دستگاه تان کمک بگیرید.

بهره وری انرژی بهبود می یابد

آیا متوجه شده‌اید که قبض‌های برق شما در این تابستان حسابی بالا رفته است؟ خب کولرتان را اگر سرویس می کردید، رقم قبض برق تان اینقدر بالا نمی رفت! بدون تعمیر و نگهداری سالانه، سیستم تهویه مطبوع شما کارایی کمتری خواهد داشت.

حتی کاهش جزئی راندمان می تواند واقعاً قبض برق را بالا ببرد. بنابراین پیشگیری کنید و به موقع از یک تکنسین بخواهید کولر گازی تان سرویس کند.

عمر کولر گای افزایش می یابد

بله، سرویس دوره ای کولر گازی هزینه دارد. اما می دانید چه چیزی هزینه بسیار بیشتری دارد!؟ خرید کولر گازی نو. به عنوان یک صاحب خانه، هدف شما باید این باشد که تا آنجا که ممکن است از کولر گازی خود استفاده کنید و مجبور نشوید که خیلی زود آن را عوض کنید.

بیشتر کولرهای گازی بین 12 تا 20 سال عمر می کنند. چرا تفاوت زیاد است؟ خوب، بخشی از آن مطمئناً به تعمیر و نگهداری و سرویس دوره ای دستگاه مربوط می شود. سیستمی که سالها گرد و غبار و گرد و غبار جمع کرده است باید سخت تر کار کند و همین منجر به فرسودگی و خرابی بیشتر سیستم می شود.

کیفیت هوای داخل خانه بهبود می یابد

قبلا گفتیم که چگونه تجمع گرد و غبار در داخل سیستم می تواند بر هزینه های آسایش و انرژی شما تأثیر منفی بگذارد. در اینجا یک تأثیر دیگر وجود دارد: کیفیت هوای داخل خانه. با گذشت زمان، گرد و غبار، خاک و آلاینده‌ها می‌توانند فیلتر هوای کولرگازی را مسدود کنند، در مجاری هوا تجمع کنند و واقعاً فصل آلرژی بهاری را در کل تابستان ادامه دهند.

کیفیت هوای داخلی – یا “IAQ” – مهم است. بسیاری از کارشناسان موافقند که کیفیت هوای داخل خانه ما اغلب به مراتب بدتر از هوای بیرون است. بخشی از آن به زمان برمی گردد: همه ما زمان بیشتری را در داخل خانه می گذرانیم تا خارج از خانه، بنابراین مشکلات کیفیت هوای داخل خانه بیشتر احساس می شود.

اگر آلرژی دارید یا به گرد و غبار حساس هستید، سرویس دوره ای کولر گازی می تواند در بهبود کیفیت هوای داخل خانه شما نقش داشته باشد.

چه زمانی باید کولر گازی را سرویس کنیم؟

باید سالی یک بار، در اوایل بهار،سرویس دوره ای کولر گازی را انجام بدهیم. البته تقاضای زیادی برای سرویس دوره ای وجود دارد، بنابراین برنامه‌ریزی زودتر به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که سیستم خود را قبل از داغ شدن هوا بررسی خواهید کرد.

در طول سرویس دوره ای کولر گازی، چه کاری انجام می شود؟

اگر شرکت‌های مختلف را ارزیابی می‌کنید، از آنها بپرسید که دقیقاً در طول انجام سرویس چه کاری انجام خواهند داد. به دنبال شرکت هایی باشید که اقدامات جامع تری ارائه می دهند. سرویس دوره ای حرفه ای باید شامل کارهایی مانند بررسی سطوح مبرد، ارزیابی عملکرد، بررسی اجزای مکانیکی – خازن ها، موتورها و غیره – و روانکاری قطعات متحرک باشد.

نکات نگهداری از کولرگازی برای شروع تابستان

تابستان نزدیک است. اکنون زمان آن رسیده که کولر گازی را بررسی کنید و مطمئن شوید که برای آنچه پیش رو دارید آماده است. در اینجا چند چیز ضروری است که باید انجام شود:

بازرسی و تعویض فیلتر

فیلتر یکی از مهمترین اجزای کولر گازی است. فیلتر کثیف می تواند منجر به فرسودگی و خرابی سریع دستگاه شود. در ابتدای تابستان، باید فیلتر را بررسی کنید.

اگر فیلتر کثیف است، باید آن را تمیز یا تعویض کنید. یک فیلتر تمیز جریان کارآمد هوا را تضمین می کند. این امر باعث افزایش کارایی کولر گازی می شود. یک دستگاه تهویه مطبوع کارآمد انرژی اضافی برای کار کردن مصرف نمی کند و در نتیجه مصرف برق کاهش می یابد.

بررسی کویل ها

یکی دیگر از اجزای مهم کولر گازی کویل ها هستند. کویل کندانسور کولر گازی وظیفه انتشار انرژی گرمایی گرفته شده از داخل خانه را بر عهده دارد. کویل های کثیف قادر به دفع موثر گرما نیستند. در نتیجه سیستم به سرعت گرم می شود.

در نهایت، سیستم به دلیل گرمای بیش از حد خراب می شود. شما باید از یک تکنسین حرفه ای کولر گازی بخواهید کویل ها را بررسی کند و در صورت نیاز آنها را تمیز یا تعویض کند. از میان تمام نکات نگهداری از کولرگازی، این یکی می تواند بیشترین تفاوت را در جلوگیری از خرابی سیستم ایجاد کند.

بررسی خط تخلیه کولر گازی

با گذشت زمان، خط تخلیه کولر گازی ممکن است دچار نشتی شود. این خط یک بخش ضروری از سیستم است: تخلیه میعانات به حذف میعانات از سیستم و آوردن آن به خارج از خانه کمک می کند. اگر خط تخلیه مسدود شده باشد، آب در اطراف دستگاه جمع می شود. اگر آب وارد سیستم شود، می تواند منجر به خرابی سیستم شود.

برای جلوگیری از این سرنوشت، مهم است که به طور منظم خط تخلیه را بررسی کنید. در صورت نشتی یا گرفتگی خط تخلیه، باید از یک تکنسین بخواهید که تعمیرات لازم را انجام دهد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا