نحوه تمیز کردن عینک

تمیز کردن روزانه عینک برای جلوگیری از لکه، خراش یا سایر آسیب های جبران ناپذیر به لنزها و فریم شما بسیار مهم است. کیت های مراقبت از عینک و دستمال مرطوب ها موجود در بازار گزینه مناسبی برای تمیز کردن عینک هستند. البته اگر تمایلی به پرداخت هزینه برای تمیز کردن عینک ها ندارید، روش های خانگی خوبی برای این کار وجود دارد/

نحوه تمیز کردن عینک

پیش از شروع کار، دست ها را خوب بشویید. بعد مراحل ذکر شده را دنبال کنید:

دست ها را کاملا بشویید

دست‌هایتان را کاملاً با آب و صابون بشویید تا مطمئن شوید که دست‌هایتان کاملا عاری از چربی یا کثیفی که می‌تواند به لنز منتقل شود، پاک باشد. برای خشک کردن دست ها از یک حوله بدون پرز استفاده کنید.

عینک را زیر آب ولرم شیر بشویید

عینک را زیر جریان ملایم آب لوله کشی بشویید تا گرد و غبار و زباله ها از بین برود. این کار می تواند به جلوگیری از خراشیدگی هنگام تمیز کردن آنها کمک کند. از آب داغ اجتناب کنید زیرا می تواند به پوشش های لنز آسیب برساند.

مقدار کمی مایع ظرفشویی را روی هر لنز بمالید

یک قطره کوچک از مایه ظرفشویی بدون عطر و بدون لوسیون را روی هر لنز بمالید و از نوک انگشتان خود برای پخش صابون روی لنزها و فریم ها استفاده کنید.

لنزها و قاب ها را کاملاً بشویید

زیر یک جریان ملایم آب لوله کشی، دو طرف لنزها و قاب ها را بشویید تا تمام صابون ظرف پاک شود. لنزها را با حرکات آرام با حوله تمیز و بدون پرز خشک کنید.

لنزها و فریم را با حوله تمیز و بدون پرز با دقت خشک کنید

از یک حوله تمیز و خشک بدون پرز استفاده و عینک را با دقت خشک کنید. با حرکت عرضی عینک را خشک کنید. مراقب باشید که با حرکت دایره ای پاک نکنید زیرا این کار می تواند هر گونه کثیفی یا زباله باقیمانده را در لنزها خرد کرده و به آنها آسیب برساند.

لنزها را دوباره بررسی کنید و لکه های باقی مانده را پاک کنید

بررسی کنید که آیا رگه یا لکه باقی مانده است و آنها را با یک حوله تمیز و بدون پرز بردارید.

کلام پایانی

پیروی از مراحل ساده برای تمیز کردن عینک در شفاف نگه داشتن دید و جلوگیری از آسیب دیدن فریم و لنز شما موثر است. برخی از محصولات خانگی هستند که نباید استفاده شوند، از جمله دستمال کاغذی، دستمال، دستمال کاغذی یا دستمال توالت. محصولات کاغذی مانند اینها می توانند لنزها را خراش دهند یا لکه دار کنند یا آنها را پر از پرز بگذارند. سایر محصولات خانگی که باید از آن اجتناب کنید شامل پاک کننده های شیشه یا سطوح هستند زیرا مواد تشکیل دهنده آنها ممکن است به پوشش لنز آسیب برساند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا