علت کار نکردن ریموت کنترل (معرفی ۶ علت)

ریموت کنترل تلویزیون از آن دست وسیله هایی است که زیاد مورد ستفاده قرار می گیرد. از این رو خراب شدن آن چندان هم دور از ذهن نیست به ویژه اگر در خانه یک موجود کوچولوی کنجکاو داشته باشید. به هر روی اگر اخیرا ریموت کنترل تلویزیون تان کار نمی کند و دنبال ایراد رخ داده هستید،‌ این نوشتار برای شماست. ۶ علت کار نکردن ریموت کنترل تلویزیون را در این نوشتار خواهید خواند. با ما همراه باشید!

دلایل کار نکردن کنترل تلویزیون

کا رکردن ریموت کنترل تولویزیون می تواند دلیل ساده ای داشته باشد و با چند اقدام کوتاه مشکل برطرف می شود یا ممکن است مشکل آن جدی باشد. شایع ترین دلایل کار نکردن ریموت کنترل تلویزیون به شرح زیر است:

پیش از هر کاری سلامت و پر بودن باتری را بررسی کنید

یکی از دلایل کار نکردن کنترل تلویزیون که بسیار هم رایج است تمام شدن باتری است. در کنار پر بودن، باتری‌ها می بایست به صورت صحیح در محل مخصوص خود قرار بگیرند. برای تست سالم بودن باتری های کنترل آن‌ها را با باتری دیگری تعویض کنید. اگر کنترل کار کرد که مشکل همین بوده است.

تجمع آلودگی روی جایگاه اشعه های مادون قرمز کنترل

این یکی از شایع ترین دلایل کار نکردن ریموت کنترل است. برای اینکه از این مورد مطمئن شوید، قسمت مربوط به فرستنده اشعه مادون قرمز در ریموت کنترل و قسمت گیرنده اشعه مادون قرمز در تلویزیون را بررسی کنید. اگر هر گونه لکه، کثیفی یا گرد و غبار روی این قسمت ها دیدید، آن را تمیز کنید. برای پاک کردن می توانید از یک دستمال نخی نیمه مرطوب استفاده کنید.یک نکته مهم دیگر این است که مسیر بین کنترل و تلویزیون با یک مانع خارجی (مثلا گلدان) مسدود نشده باشد.

علت کارنکردن ریموت کنترل تلویزیون: گیر کردن دکمه ها

این احتمال وجود در که در طول زمان دکمه های کولر گازی جرم و آلودگی به خود بگیرند یا حتی چسبناک شوند. این آلودگی ها می تواند باعث گیر کردن دکمه های کنترل شود. در این صورت با تمیز کردن ریموت و دکمه های آن مشکل برطرف خواهد شد.

مادون قرمز تلویزیون درست عمل نمی کند

یک علت مهم کار نکردن ریمون کنترل تلویزیون عدم کارکرد درست مادون قرمز تلویزیون است. برای بررسی کارکرد صحیح نور مادون قرمز از لنز دوربین دیجیتال نگاه کنید و ریموت کنترل را به سمت لنز دوربین در تلویزیون بگیرید و دکمه‌ها را فشار دهید. اگر نور مادون قرمز مشکلی نداشته باشد می بایست نور قرمزی را ببینید که از فرستنده ساطع می‌شود.

فاصله کنترل از دستگاه زیاد است

یکی از دلایل کار نکردن کنترل تلویزیون همین موضوع ساده است! فاصله ریموت کنترل تا دستگاه گیرنده یا تلویزیون از یک مقدار مشخصی بنباید بیشتر شود. در غیر این صورت ممکن است ریموت به درستی کار نکند.

کنترل ایراد فیزیکی پیدا کرده است

اگر همه موارد بالا را بررسی کردید و هیچ یک علت کار نکردن ریموت کنترل تلویزیون نبود، این احتمال وجود دارد که خراب شده باشد. در این صورت راهی جز تعویض کنترل ندارید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا