علت داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ

تنوع یخچال در دنیای امروز بی نظیر استو می توان گفت در هر سایز و با هر امکاناتی که بخواهید می توانید برای منزل تان یخچال تهیه کنید. از یخچال های بسیار کوچک تک نفره گرفته که کارایی خاصی ندارند تا یخچال های هوشمند که عملا هر کاری از عهده شان بر می آید! یخچال تان هر چه که باشد این احتمال وجود دارد که در برهه ای دچار مشکلات شود. یکی از رایج ترین مشکلات یخچال ها، داغ شدن بدنه شان است. در این نوشتار به علت داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ پرداخته ایم. با ما همراه باشید!

علت داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ

تقریباً همه یخچال ها و فریزرها هنگام کارکردن، گرم می‌شوند، اما گرمایی که تولید می‌کنند، تا حدی معمولی است و جای نگرانی وجود ندارد. با‌ این‌ حال، باید توجه داشت که اگر دمای بدنه یخچال خیلی بیشتر از دمای محیط باشد، ممکن است قطرات مایع روی درب یخچال تشکیل شود. بسیاری از افراد با حس گرمای یخچال، نگران می‌شوند و فکر می‌کنند یخچال نباید گرم باشد. البته لازم است بدانید که گرمای بیش از حد می تواند نشانه ای از وجود یک مشکل باشد.

6 علت داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ

داغ شدن بیش از اندازه بدنه یخچال سامسونگ Samsung ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد. البته این دلایل به مدل یخچال شما ربطی ندارد و تقریبا در مورد همه یخچال های سامسونگ صدق می کند. اصلی ترین دلایل داغ شدن بدنه یخچال به شرح زیر است:

1. وجود حجم زیاد مواد غذایی داخل یخچال

یک علت ساده اما مهم داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ، وجود حم زیادی از مواد غذایی داخل محفظه آن است. در این شرایط، موتور دستگاه مجبور است مدام کار کند تا بتواند مواد‌غذایی را خنک کند و خنک نگه دارد. این موضوع می‌تواند منجر به تولید گرمای زیادتر از حد نرمال توسط لوله‌های کندانسور شود و در نتیجه بدنه و دیواره‌های یخچال داغ خواهد شد.

بر ای جلوگیری از بروز این داغ شدگی که علت ساده ای هم دارد، توصیه می‌شود که هیچگاه یخچال را بیش از اندازه پر نکنید. همچنین باید توجه داشته باشید که باز گذاشتن درب یخچال می‌تواند باعث از بین رفتن سرمای درون دستگاه شده و در نتیجه موجب افزایش فشار روی موتور و داغ شدن بدنه یخچال شود.

2. فاصله کم یخچال با دیوار

لازم است که بین یخچال و دیوار پشت آن فاصله مناسبی باشد. در تمامی یخچال‌های سامسونگ، لوله‌های کندانسور در قسمت پشت قرار دارند و در فرآیند گردش گاز بسیار گرم می‌شوند. برای خنک کردن کویل‌های کندانسور، لازم است فاصله مناسبی بین یخچال و دیواره پشتی آن وجود داشته باشد تا هوا گردش کند. در صورت عدم وجود فاصله مناسب از طرفین یخچال، گردش هوا برای خنک کردن کویل‌های کندانسور انجام نمی‌شود و شاهد داغ شدن بیش از حد بدنه یخچال خواهید بود.

رعایت فاصله استاندارد بین یخچال و دیوار پشت . کابینت ها ضروری است. به‌طور کلی، فاصله استاندارد بین یخچال و دیوار پشت باید حدود 15 سانت و فاصله آن از طرفین باید حدود 4 سانت باشد.

3. کثیفی کندانسور، علت داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ

کثیفی کندانسور، علت داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ

کثیف شدن کندانسور هم دیگر دلیل داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ است. کندانسور در واقع مسئولیت انتقال گرما را بر عهده دارد. لوله‌های کندانسور می‌توانند به دلیل جمع شدن گرد و خاک کثیف شده و قدرت انتقال گرما و خنک کردن را از دست بدهند. داغ شدن بیش از حد بدنه یخچال حاصل همین فرایند است. بهترین راه برای پیشگیری از این علت داغ شدن بدنه یخچال، انجام سرویس دوره‌ای و منظم یخچال سامسونگ است.

4. داغ شدن کمپرسور

دیگر دلیل احتمالی داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ، داغ شدن کمپرسور است. در واقع، موتور یا کمپرسور ممکن است در طول زمان کارکرد، گرما تولید کنند و اگر این تولید گرما مدت زمان طولانی ادامه یابد، کمپرسور یخچال داغ می‌شود. این روند می‌تواند منجر به کاهش طول عمر دستگاه و داغ شدن بدنه یخچال شود. عواملی مانند کمبود گاز مبرد یخچال سامسونگ و تنظیم ترموستات روی دمای پایین، از دلایل احتمالی وقوع این مشکل هستند. بهترین راه‌حل برای این علت داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ، انجام سرویس دوره‌ای است.

5. علت داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ: خرابی فن یخچال

فن، مسئول پخش کردنسرما در یخچال است. خرابی فن یخچال یا فن اواپراتور مانع گردش سرما در داخل یخچال شده، به همین دلیل بدنه داغ می شود. برای رفع این مشکل زمانی که یخچال روشن است، با باز کردن درب فشار دادن سوئیچ درب به‌صورت دستی می‌توانید تشخیص دهید که فن روشن است یا خاموش . همچنین اگر فن یخچال صدای آزاردهنده‌ای داشته باشد، احتمالا فن خراب است.

6. خرابی لاستیک دور درب یخچال

لاستیک دور درب یخچال ممکن است به مرور فرسوده و خراب شود. در صورت وجود مشکلی در لاستیک اطراف درب یخچال، سرما از یخچال خارج شده و در نتیجه بدنه داغ می شود. برای اطمینان از سالم بودن لاستیک دور درب، یک کاغذ لای درب بگذارید و درب را ببندید. اگر کاغذ بیفتد به این معناست که لاستیک درب ایراد دارد.

کلام پایانی

در این نوشتار 6 علت داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ را با هم دیدیدم. در صورتی که راه حل های پیشنهاد شده را امتحان کردید و نتیجه نگرفتید، بهتر است از یک مرکز مجاز تعمیرات لوازم خانگی کمک بگیرید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا