علت خاموش نشدن ماشین ظرفشویی

هدر دادن آب، برق و زمان در ماشین ظرفشویی که حتی ساعت ها پس از روشن شدن باز هم کار می کند، می تواند هر کسی را خشمگین کند. خوشبختانه، مشکلات رایجی وجود دارد که می توانید آنها را شناسایی کرده و برای تعمیر ماشین ظرفشویی که خاموش نمی شود، استفاده کنید. توصیه می شود خیلی زود در پی پیدا کردن علت خاموش نشدن ماشین ظرفشویی باشید.

اولین اقدام برای ظرفشویی که خاموش نمی شود

به طور خلاصه، سعی کنید ماشین ظرفشویی را برای مدت کوتاهی از برق بکشید تا اگر بدون توقف کار می کند، آن را مجدداً تنظیم کنید. بررسی کنید که گرفتگی در شیلنگ تخلیه، بازوهای اسپری یا فیلترها وجود ندارد. اطمینان حاصل کنید که سنسورها مانند سوئیچ شناور و سوئیچ درب آسیب ندیده باشند. اگر مطمئن نیستید، شیر ورودی آب را برای هر گونه ایراد آزمایش کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، موارد احتمالی که علت خاموش نشدن ماشین ظرفشویی هستند را در زیر بخوانید.

دلایل رایج خاموش نشدن ماشین ظرفشویی

اگر ماشین ظرفشویی دارید که به کار خود ادامه می دهد، این احتمال وجود دارد که در مورد هزینه انرژی و آبی که هدر می دهد نگران باشید، هزینه های تعمیر که بماند! فهرستی از شایع ترین علل طولانی شدن چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی وجود دارد که به شرح زیر است:

دلیل 1: مشکلات موتور تایمر

موتور تایمر مکانیزمی است که به بقیه ماشین لباسشویی اطلاع می دهد که زمان شروع و توقف چرخه شستشو فرا رسیده است. اگر موتور تایمر روی فریتز باشد، ممکن است نیاز به تمیز کردن یا تعویض داشته باشد. معیوب بودن موتور تایمر شایع ترین علت کار مداوم ماشین ظرفشویی است.

دلیل 2: مسائل مربوط به عناصر گرمایشی

چرخه های ماشین ظرفشویی شما به چرخه قبلی بستگی دارد تا قبل از شروع بعدی به پایان برسد. اگر یک قطعه معیوب در یک قسمت از چرخه دارید، ممکن است سیگنال شروع چرخه بعدی را ندهد. همین باعث می‌شود که ماشین ظرفشویی در یک چرخه گیر کند و نتواند خاموش شود و نتواند به بقیه چرخه‌های شستشوی خود ادامه دهد.

عنصر گرمایش یکی از رایج ترین مکانیسم های معیوب در چرخه ماشین ظرفشویی است که بیش از حد طولانی کار می کند. اگر چرخه به دمای صحیح نرسد، چرخه بعدی هرگز سیگنال شروع نمی‌شود و ماشین ظرفشویی به چرخه فعلی ادامه می‌دهد.

دلیل 3: ترموستات فعال است

مکانیسم بعدی که می تواند باعث شود ماشین ظرفشویی از کار بیفتد، ترموستاتی است که در حال کار است. حتی اگر المنت گرمایشی کار می کند، اگر ترموستات دمای چرخه را به درستی نخواند، چرخه بعدی هرگز سیگنال شروع نمی شود. ماشین ظرفشویی در یک چرخه برای همیشه کار خواهد کرد.

اگر ماشین ظرفشویی همچنان کار می کند چه باید کرد؟

علت خاموش نشدن ماشین ظرفشویی

اگر ماشین ظرفشویی شما کار نمی کند، باید مشکل A-S-A-P را تشخیص داده و برطرف کنید. ماشین ظرفشویی تنظیم شده به اجزای چرخه هایی که با هم کار می کنند متکی است و وقتی یکی از این اجزا از کار بیفتد، می تواند باعث طولانی شدن کارکرد ماشین ظرفشویی شود.

هنگام کار روی ماشین ظرفشویی، قبل از شروع کار، آن را از برق بکشید تا در امان بمانید و از برق گرفتگی جلوگیری کنید. در زیر برخی از رایج‌ترین روش‌ها برای عیب‌یابی و رفع علل عدم کارکرد ماشین ظرفشویی آورده شده است:

مرحله 1: سیم کشی موتور تایمر را بررسی کنید

اگر موتور زمان‌بندی باعث این مشکل شده است، باید به مجموعه موتور دسترسی داشته باشید و از یک مولتی متر برای بررسی اینکه آیا سیم‌کشی برق دریافت می‌کند یا خیر، استفاده کنید. اگر اینطور نیست، باید موتور تایمر را تعویض کنید.

برای دسترسی به موتور تایمر، کنترل پنل را باز کنید. کنترل پنل دارای یک جعبه مونتاژ با پیچ است که باید آن را جدا کنید. موتور تایمر دارای دو سیم در بالای موتور است. هر دوی اینها را با مولتی متر تست کنید و اگر در هر یک از آنها مشکلی بود، موتور تایمر را تعویض کنید.

مرحله 2: پایانه های المنت گرمایشی را بررسی کنید

اگر اجاق گاز برقی دارید، متوجه خواهید شد که عنصر گرمایش چگونه به نظر می رسد. میله فلزی بزرگ خمیده در پایین ماشین ظرفشویی دارای دو پایانه است که آن را به برقی متصل می کند که آن را گرم می کند.

المنت حرارتی را از پایانه ها جدا کنید و سپس از مولتی متر برای تست تداوم پایانه ها استفاده کنید. اگر خوانش بی نهایت روی هر یک از آنها بود، از یک آچار برای برداشتن مهره های ترمینال استفاده کنید و پایانه ها و المنت گرمایشی را با یک آچار جدید به سیم کشی فعلی ماشین ظرفشویی جایگزین کنید.

مرحله 3: ترموستات را تعویض کنید

از آنجایی که ترموستات جزء حساسی است، در صورت وجود مشکل، احتمالاً باید آن را تعویض کنید. برای دسترسی به ترموستات، کنترل پنل را باز کنید. ترموستات در کنترل پنل با براکت های فلزی نصب شده است. لطفا آنها را بردارید و سیم هایی که به ترموستات می روند را تست کنید. اگر آنها بدون مشکل هستند، ترموستات را با یک ترموستات جدید جایگزین کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا