علائم تمام شدن زغال جاروبرقی

زغال جاروبرقی قطعه ای سیاه رنک ساخته شده از گرافیت است که یک رسانای بسیار عالی محسوب می شود. این قطعه کوچک در رفت و برگشت خود با کلکتور اصطکاک ایجاد کرده و به این ترتیب به کارکرد درست موتور دستگاه کمک می کند. حالا اگر این قطعه دچار خوردگی شود یا از بین برود، طبیعی است که موتور جاروبرقی با مشکلاتی مواجه شود.

نکته مهم این است که افراد زیادی با اتمام زغال جاروبرقی تصور می کنند که موتور جاروبرقی سوخته است، در صورتی که خوردگی یا نبود زغال هم می تواند در کارکرد موتور اختلال ایجاد کند و حتی باعث شود موتور دیگر کار نکند. در این نوشتار علائم تمام شدن زغال جاروبرقی را خواهید دید. با هوم نگار همراه باشید.

علائم تمام شدن زغال جاروبرقی چیست؟

موارد زیر شایع ترین نشانه های تمام شدن زغال جاروبرقی هستند:

قدرت مکش جاروبرقی کاهش یافته است

اولین نشانه که ممکن است شما را متوجه تمام شدن زغال جاروبرقی کند کاهش مکش است، ایرادی که ممکن است به مرور زمان با آن مواجه شوید. البته که کاهش قدرت جاروبرقی فقط به تمام شدن زغال جاروبرقی مربوط نمی شود اما قطعا یکی از موارد دخیل است و باید مورد بررسی قرار بگیرد. در صورتی که خودتان هم کمی دانش فنی دارید، بهتر است جاروبرقی را باز و زغال ها را بررسی کنید. اما اگر خودتان تخصصی در زمینه تعمیر جاروبرقی ندارید، حتما از یک تعمیرکار حرفه ای از یک مرکز مجاز تعمیرات لوازم خانگی کمک بگیرید.

جاروبرقی جرقه می زند

جرقه زدن جاروبرقی اتفاق ترسناکی به نظر می رسد! ای مشکل ممکن است به خاطر مشکلات مختلفی باشد و حتی به دلیل وجود ایراد و خرابی در مدارهای الکتریکی جاروبرقی هم می تواند ایجاد شود. اما یکی از شایع ترین دلایل جرقه زدن جاروبرقی، تمام شدن زغال جاروبرقی است. در واقع یکی از علائم تمام شدن زغال جاروبرقی همین است. وقتی زغال جاروبرقی تمام شود دیگر نمی تواند اتصال ایجاد کند و اهمین باعث جرقه زدن می شود. توصیه می شود در این شرایط وضعیت زغال دستگاه را بررسی کنید.

موتور جاروبرقی ریپ می زند

گاهی این احتمال وجود دارد که زغال جاروبرقی با گذشت زمان کوتاه شده، نتواند اتصال را به درستی ایجاد کند. این روند باعث می شود که موتور جاروبرقی به صورت منقطع کار کند و شما شاهد ریپ زدن موتور خواهید بود. اگر موتور جاروبرقی چنین مشکلی دارد، می توانید زغال را بررسی کنید.

موتور جاروبرقی از کار افتاده است

یکی از دلایل از کار افتادن موتور تمام شدن زغال جاروبرقی است. وقتی زغال جاروبرقی به طور کامل تمام شود، دیگر اتصال با کلکتور روی نداده و همین می تواند موتور جاروبرقی را از کار بیندازد. اگر دانش فنی دارید، جاروبرقی را باز کنید و نگاهی به زغال آن بیندازید تا اگر کوتاه شده یا کاملا تمام شده بود، آن را تعویض کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا