آموزش شستشوی صحیح فرنچ پرس

این روزها کار زیاد است و مصرف قهوه بالا!‌ از این رو افراد زیادی به دنبال‌ ابزارها و راه های آماده کردن قهوه به سریع ترین و بهترین شکل ممکن هستند. فرنچ پرس هم یکی از آن ابزارهای به درد بخور است که اخیرا در خانه همه پیدا می شود. اگر عادت به استفاده از این وسیله دارید اما نمی دانید شستشوی صحیح فرنچ پرس به چه صورت است، با ما در این نوشتار همراه باشید!

چند وقت یکبار باید فرنچ پرس را عمقی بشوییم؟

طبیعی است که هر بار بعد از استفاده از فرنچ پرس باید آن را بشوییم اما اگر از آن دست آدم هایی هستید که هر روز از این وسیله استفاده می کنید، توصیه می شود که هفته ای یک بار کمی بیشتر وقت بذارید و آن را اساسی تمیز کنید.

نحوه شستشوی صحیح فرنچ پرس

قسمت بالای فرنچ پرس را جدا کنید و تمام اجزای فرنچ پرس را با آب داغ بشویید. قطعا کمی قهوه کف آن چسبیده که فقط با آب داغ تمیز می شود. قسمت فیلتر و پلانکر را از یکدیگر جدا نکنید و هر دو را با آب داغ بشویید. بعد از شستشو با آب داغ، می توانید از مایع ظرفشویی برای شستن آن استفاده کنید.

بعد از این که مایع ظرفشویی را خوب روی سطح فرنچ پرس و پلانکر و فیلتر زدید، دوباره از آب داغ استفاده کنید و نصف فرنچ پرس را با آب داغ پر کنید و آن را تکان دهید تا چربی های باقی مانده جدا شوند. چند بار محفظه را پر و خالی کنید تا خوب تمیز شود.

چگونه فرنچ پرس را به طور عمقی تمیز کنیم؟

پیش از هر کاری این ترکیب را آماده کنید:

  • 2 فنجان آب داغ
  • 2 قاشق چای خوری مایع ظرفشویی
  • 2 قاشق چای خوری پودر سیتریک اسید
  • 2 قاشق چای خوری هیدروژن پراکسید

این مواد را ترکیب کنید و داخل سینک بریزید یا اینکه یک فنجان سرکه سفید را با سه فنجان آب داغ مخلوط کنید. سپس فیلتر و پلانگر را داخل سینک قرار بدهید. حداقل 4 ساعت باید داخل این ترکیب بماند. همچنین می توانید شب تا صبح بگذارید اجزاء فرنچ پرس داخل سینک بماند. در عین حال می توانید یک اسکاچ نرم بردارید و دیواره های فرنچ پرس را تمیز کنید تا هر چه چربی و زردی و لکه دارد از بین برود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا