چرا پنل بیرونی کولر گازی روشن نمی شود؟

روشن نشدن کولر گازی در روزهای گرم تابستان می تواند یک اتفاق آزاردهنده باشد. به ویژه که بعد از یک روز گرم و طولانی برای استراحت به خانه برگشته اید و منتظرید که در فضای خنک خانه کمی آرامش بیابید. اما چرا پنل بیرونی کولر گازی روشن نمی شود و اساسا دلایل بروز این مشکل چیست؟ با هم در این نوشتار می بینیم.

علت روشن نشدن پنل بیرونی کولر گازی

موارد زیر شایع ترین دلایل روشن نشدن پنل بیرونی کولر گازی هستند. همواره توصیه کرده ایم که موارد فنی را به عهده یک تکنسین ماهر بگذارید:

گاز مبرد کم شده یا مسیر آن مسدود شده است

کاهش گاز باعث داغی کمپرسور می شود و همین داغ شدن کمپرسور باعث می شود که پنل بیرونی روشن نشود.


مسدود شدن هوا

وجود مواد خارجی مانند گرد و غبار، شاخه و برگ، حشرات یا سایر آلودگی ها می‌تواند در پنل خارجی کولر گازی انسداد ایجاد کند. این انسداد هوا باعث محدود شدن جریان هوا شده و عملکرد کولر گازی را کاهش می دهد. در نتیجه ممکن است پنل بیرونی اصلا کار نکند.

در برد الکتریکی کولر گازی مشکلی وجود دارد

برد الکترونیکی وظیفه کنترل بخش های مختلف این دستگاه را بر عهده دارد و در صورتی که دچار ایراد شود، پنل بیرونی کولر گازی روشن نخواهد شد.

خازن کولر گازی ایراد پیدا کرده است

 وظیفه خازن تامین برق در کولر گازی است. زمانی که این قطعه دچار ایراد شود دستگاه نمی تواند برق لازم را تامین کند و طبیعی است که پنل بیرونی روشن نمی شود. 

فن کندانسور به درستی کار نمی کند

 در صورت ایراد پیدا کردن فن کندانسور کولر نمی تواند کار خنک کردن فضا را به درستی انجام دهد. به این ترتیب کولر گازی داغ می کند و خاموش می شود.

جریان هوا در کولر گازی نامناسب است

زمانی که جریان هوا در کولر گازی نامناسب باشد، کارکرد قطعات آن دچار مشکل شده و دستگاه درست کار نمی کند. در نتیجه کولر گازی خاموش خواهد شد. 

کمپرسور خراب شده است

کمپرسور کولر گازی به هر دلیلی که خراب شود، مانع کارکرد درست دستگاه خواهد شد.


ترموستات و کندانسور ایراد پیدا کرده اند 

ترموستات وظیفه تشخیص دما در کولر گازی را بر عهده دارد و در صورتی که هر گونه ایرادی پیدا کند ممکن است باعث خاموش شدن دستگاه شود.  

موقعیت مکانی نامناسب پنل بیرونی کولر گازی

شرایط محیطی مانند آب و هوا، دمای هوا یا رطوبت بالا نیز می تواند تأثیر به سزایی در عملکرد پنل بیرونی کولر گازی داشته باشد. در برخی موارد این احتمال وجود دارد که درجه حرارت بالا، نور مستقیم خورشید یا باران شدید باعث ایجاد مشکلاتی در پنل بیرونی شده و در نتیجه مانع کارکرد درست آن شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا