چرا کولر گازی زود اتومات می کند (معرفی دلایل و راهکارها)

دلایل مختلفی می تواند باعث شود که کولر گازی زود اتومات کند. احتمالا می دانید که اتومات کردن با تایم کم باعث می شود که فضا فقط چند دقیقه خنک شود و دوباره کولر گازی روی فن برود. در نتیجه دستگاه شما کارایی لازم را نخواهد داشت و فضا آنطوری که دوست دارید خنک نخواهد شد. در این نوشتار به دلایل زپد اتومات کردن کولر گازی پرداخته ایم. با هوم نگار همراه باشید.

دلایل زود اتومات کردن کولر گازی

موارد زیر شایع ترین دلایل این مشکل هستند:

۱. فیلتر اواپراتور کثیف است

بسیار مهم است که فیلتر اواپراتور به طور دوره‌ای تمیز شود تا جریان هوای مناسبی از آن عبور کند. در صورتی که فیلتر کثیف باشد، جریان هوا کاهش می‌یابد و این امر ممکن است باعث اتوماتیک شدن زودتر از موعد کولر گازی شود. راه حل این مشکل این است که فیلتر را با آب و مایعه شوینده تمیز کنید یا در صورتی که آسیب دیده و دیگر کارایی لازم را ندارد، آن را تعویض کنید.

۲. کندانسور کثیف شده است

کندانسور از جمله قطعات مهم کولر گازی است و می بایست به طور منظم تمیز شود. زمانی که این قطعه کثیف است انتقال حرارت به درستی بین کندانسور و محیط خارجی انجام نمی شود. نتیجه این مشکل زود اتومات کردن کولر گازی خواهد بود. زمانی که کندانسور به درستی تمیز شود، مشکل برطرف خواهد شد.

۳. سنسور دما ایراد پیدا کرده است

کار سنسور دما اندازه‌گیری دما و در عین حال کنترل آن است. اگر سنسور دچار هر گونه ایرادی شود، دمای کولر به درستی تنظیم نخواهد شد و اتوماتیک شدن زودتر آن زمانی که لازم است اتفاق می‌افتد. راه‌حل شما این است که سنسور دما را تعویض کنید. در این صورت مشکل برطرف خواهد شد.

۴. حجم گاز مبرد کم شده است

در صورتی که حجم گاز کولر گازی کم شود یا گاز آن نشت داشته باشد، فشار گاز کاهش یافته و همین باعث زود اتومات شدن آن خواهد شد. در این شرایط راه حل شما این است که از یک تکنسین بخواهید حجم گاز کولر را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را شارژ کند.

۵. کمپرسور در جای گرمی نصب شده است

در صورتی که محل نصب کمپرسور کولر گازی زیادی گرم باشد، عملکرد کمپرسور ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرد و به این ترتیب دستگاه زود اتومات می‌کند. راه حل شما در این صورت فقط یک چیز است: محل نصب کمپرسور را بررسی کنید و در صورت نیاز جای آن را تغییر دهید.

۶. فن کندانسور کار نمی کند

وظیفه فن کندانسور انتقال حرارت از کندانسور به محیط خارجی است. در صورتی که این قطعه کار نکند، کندانسور گرم می‌شود و کولرگازی زود اتومات می‌کند. برای حل این مشکل می بایست فن کندانسور بررسی شده و در صورت لزوم تعمیر یا تعویض شود.

۷. کمپرسور ایراد پیدا کرده یا خراب شده است

کار کمپرسور فشرده کردن گاز و ایجاد سرما در کولر گازی است. طبیعی است که اگر این قطعه خراب شود، دستگاه نمی‌تواند کار خود را به درستی انجام دهد. در صورتی که مشکل کولر گازی شما از کمپرسور باشد می بایست تعمیر یا تعویض شود.

کلام پایانی

بسیاری از این مشکلاتی که در این مقاله توضیح داده شد با سرویس دوره ای کولرگازی به راحتی قابل انجام است. همچنین توصیه می شود به منظور رفع هر یک از این مشکلات از یک تکنسین ماهر یا یک مرکز مجاز تعمیرات لوازم خانگی کمک بگیرید و خودتان بدون داشتن دانش،‌دست به کار نشوید چرا که در این صورت ممکن است به جای تعمیر دستگاه را با آسیب و البته خانواده را با هزینه های بیشتر مواجه کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا