۷ نکته خواندنی برای یک چیدمان شیک و مدرن!

در سال‌های اخیر چیدمان مدرن، شیک و مینیمال بسیار ترند شده است. شیک و مینیمال بودن خانه هم به لحاظ زیبایی شناختی ارزشمند است و هم به ما یاد می‌دهد که از خریدن وسایل غیرضروری و اقلامی که سال تا سال استفاده نمی شوند پرهیز کنیم؛ و نتیجه صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها خواهد بود.

چیدمان شیک کار چندان دشوار نیست!‌کافیست کمی دقت و ظرافت به خرج دهید و البته دل این را داشته باشید که لوازم غیرکاربردی خانه را به راحتی کنار بگذارید یا حتی دور بیندازید! در این نوشتار نکاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد که به کمک آنها بتوانید خانه ای شیک و مدرن بسازید!‌ با هوم نگار همراه باشید.

چطور یک چیدمان شیک و امروزی داشته باشیم؟

دکور کردن خانه در واقع یک هنر و حرفه است اما قرار نیست که در صورت نداشتن تحصیلات در این زمینه نتوانیم یک خانه شیک و امروزی داشته باشیم. با کمی دقت در وهله اول و انتخاب اقلام مناسب و کاربردی می توانیم ظاهر خانه را به غایت شیک و مدرن کنیم. در این روند یادتان باشد که در یک خانه شیک به هم ریختگی و رنگ های زیادی متضاد و در واقع هزار رنگی وجود ندارد. بیایید با هم نکات لازم برای داشتن خانه شیک را ببینیم.

رنگ های خنثی کلید کار هستند

یادتان باشد که رنگ های تند هم چشم را اذیت می کنند و هم بعد از مدتی احتمالا دل تان را می زنند. از این رو توصیه می شود که از رنگ های خنثی استفاده کنید تا آرامش فضا بیشتر شود. به علاوه زمانی که برای دیوارها رنگ های خنثی انتخاب می کنید، دست تان برای انتخاب سایر اقلام بازتر است.

سایز خانه و وسایل آن باید متناسب باشد

 یادتان باشد که قرار نیست انباری آماده کنیم. وسایل داخلی را با توجه به ابعاد خانه انتخاب کنید. وسایل باید متناسب و به اندازه فضایی که در اختیار دارید باشند. مبلمان بزرگ در یک فضای کوچک تنها به لحاظ بصری به هم ریختگی. ایجاد می کنند و مبلمان زیادی ظریف در فضای بزرگ گم می شود.

طیف رنگی خانه را در نظر بگیرید

لازم است برای داشتن یک دکوراسیون شیک رنگ دیوارها، پرده ها و مبلمان را در نظر بگیرید. اگر همه این اقلام را در یک طیف انتخاب کنید هم خانه مدرنی خواهید داشت و هم به واقع سایز منزل تان بسیار بزرگ تر دیده خواهد شد.

اقلام غیرضروری را حذف کنید

نگه داشتن یا حتی بدتر از آن خریدن اقلام غیرضروری برای خانه نه تنها دکوراسیون را از شکل درست و منظم آن خارج می کند بلکه با شلوغی بصری آزاردهنده ای که ایجاد می کند باعث می شود که خانه عاری از آرامش باشد! بنابراین یک بار برای همیشه تصمیم بگیرید و هر وسیله ای را که استفاده نمی کنید، هر چقدر هم که زیبا باشد کنار بگذارید یا آن را به شخص دیگری بدهید. چیدمان مدرن بر اساس نیاز و ضروریات منزل است نه خرید اقلام زیبا فقط به این دلیل که زیبا هستند!

جایی برای گیاهان داشته باشید

گل و گیاه نه تنها خانه را زیبا می کند بلکه مزایایی چون تصفیه هوا و انرژی مثبت را به همراه دارند. تنها نکته هایی که باید در نظر بگیرید این است که در انتخاب گلدان چیدمان غالب خانه را در نظر بگیرید و همچنین گلدان در فضای مناسبی قرار دهید.

یک نقطه کانونی انتخاب کنید

انتخاب یک نقطه کانونی در هر فضایی که به عنوان مرکز توجه دکوراسیون خانه انتخاب می‌شود، ظاهر بسیار زیبایی به فضای خانه تان می دهد.

ترند را خیلی جدی نگیرید

اگر قرار باشد با ترند روز دکوراسیون پیش بروید که هر سال باید کلی برای مدرن شدن خانه هزینه کنید. یادتان باشد کلید کار سادگی است. سادگی همیشه زیباست و همیشه مدرن است. به علاوه با انتخاب اقلام ساده و البته باکیفیت تا سال‌ها خانه ای زیبا و مدرن خواهید داشت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا