علت تمیز نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی که لباس ها را به درستی تمیز نمی کند یک دردسر حسابی است! ماشین‌های لباسشویی باید بتوانند اکثر نشت‌های غذا، لکه‌های عرق و بوی بد لباس‌ها را در یک شستشوی سریع و دمای پایین با مقداری مواد شوینده از بین ببرند. با این حال، این اتفاق ممکن است رخ بدهد که بعد از شستشوی طولانی مدت یا چندین بار شستشو، لباس ها هنوز کثیف و بدبو باشند.

اگرچه ماشین لباسشویی لباس ها را به درستی تمیز نمی کند، اما جای نگرانی نیست. تا زمانی که ماشین لباسشویی در حال تخلیه آب کثیف، چرخش و آبگیری است، همچنان باید بتواند لباس های شما را تمیز کند. مسائل زیر را در نظر بگیرید: می‌توانید این شب را در ملحفه‌های تازه لباس‌های شسته شده بخوابید!

مسیر ورود پودر به دیگ شستشو مسدود شده است

یکی از دلایلی که ماشین لباسشویی شما لباس ها را به درستی تمیز نمی کند این است که مسیر منتهی به محفظه مواد شوینده به دیگ با پودر لباسشویی مسدود شده است. این بدان معناست که فقط مقدار کمی از مواد شوینده به دیگ می رسد. بقیه پشت انسداد گیر می کنند.

آیا می دانستید که نیازی به ریختن پودر لباسشویی و مایع در محفظه مواد شوینده ندارید؟ می توانید پودر را مستقیماً در دیگ و روی لباس‌ها قرار دهید یا یک کپسول مایع شوینده بخرید و قبل از روشن کردن دستگاه آن را در دیگ قرار دهید. اگر این کار با موفقیت لباس‌های شما را تمیز می‌کند، ممکن است لازم باشد محفظه مواد شوینده را خوب تمیز کنید، اما همچنان می‌توانید لباس‌هایتان را به این روشی که گفتیم بشویید!

بهتر است در آینده، کمتر از مواد شوینده استفاده کنید. مواد شوینده بیش از حد در داخل دستگاه جمع شده و باعث انسداد می شود. دستورالعمل های روی بسته بندی مواد شوینده را دنبال کنید.

ماشین لباسشویی کثیف است

دستورالعمل های سازنده را بررسی کنید تا نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی را بیاموزید. اکثر سوپرمارکت‌های بزرگ و بسیاری از فروشگاه‌های دیگر، پاک‌کننده‌های ماشین لباسشویی به فروش می رسانند. اگر در دفترچه راهنمای شما قید شده است که می توانید از این موارد استفاده کنید، یک بسته بردارید و دستورالعمل های روی بسته بندی را دنبال کنید.
لطفاً کشوی مواد شوینده را بیرون بیاورید و بگذارید در آب داغ بماند. به آرامی باقیمانده مواد شوینده، کپک یا مواد دیگر را با یک ابزار تمیز کننده تمیز، ناخن یا حتی یک مسواک قدیمی تمیز کنید. لطفا صبرکنید تا خشک شود و بعد آن را سر جایش قرار دهید.

همچنین می توانید سرکه سفید یا پاک کننده ماشین لباسشویی را در بالاترین دمای ممکن به ماشین لباسشویی خود اضافه کنید. هیچ لباسی داخل دیگ قرار ندهید و دستگاه را روشن کنید.

هنگامی که چرخه کامل شد، در را باز کنید و دیگ را بو کنید. اگر هنوز کمی بدبو است، می توانید سرکه سفید یا پاک‌کننده ماشین لباسشویی را اضافه کنید و دوباره آن را روشن کنید.

درزگیرهای لاستیکی و سایر شکاف ها را اگر تمیز به نظر می رسند با یک پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید.

استفاده نادرست از ماشین لباسشویی

آیا ماشین لباسشویی را هر بار بیش از اندازه پر می کنید؟ این کار باعث می‌شود که در تمیز کردن لباس‌ها کارایی کمتری داشته باشد و می‌تواند باعث شود تسمه محرک شکسته شود و ماشین لباسشویی نچرخد. ماشین لباسشویی هرگز نباید بیش از سه چهارم پر باشد.

آیا از برنامه مناسبی استفاده می کنید؟ در حالی که برنامه شستشوی اکو، با دمای پایین و چرخه های سریع، برای اکثر لباس ها مناسب هستند (و سازگارتر با محیط زیست هم هستند)، به ویژه موارد کثیف یا بدبو نیاز به شستشوی طولانی تری دارند. اگر لباس تان به اندازه کافی کیفیت و مقاومت دارد می توانید از برنامه شستشوی قوی تری استفاده کنید. شاید مشکل با همین روش حل شود.

آیا می دانید دکمه های شما چه کاربردهایی دارند؟ اگر دفترچه راهنمای خود را نخوانده اید، احتمالاً حدس می زنید، و اگرچه ممکن است درست فکر کنید، اما هر گونه خطا می تواند بر نحوه شستشوی لباس ها تاثیر زیادی بگذارد. بنابراین وقت بگذارید و مروری روی دفترچه راهنما داشته باشید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا