دکوراسیون داخلی ژاپنی چیست؟

ظاهر دکوراسیون داخلی آرام و طبیعی ژاپنی روز به روز محبوب و محبوب تر می شود. بی دلیل هم نیست چرا که این سبک هم فضا را حسابی زیبا می کند و هم آرامش بخش است؟ اگر چیزهایی در مورد دکوراسیون داخلی ژاپنی شنیده اید و دوست دارید در موردش بیشتر بدانید با ما در این نوشتار همراه باشید. امروز می خواهیم 5 نکته برای طراحی اتاق نشیمن، آشپزخانه، حمام یا اتاق های دیگر به سبک ژاپنی به شما ارائه دهیم.

وابی سابی: جوهره داخلی ژاپنی

یکی از جنبه های مهم در طراحی داخلی ژاپنی وابی سابی است. «وابی» به معنی «ستایش و زیبا دیدن اندوه و فقر و سادگی»، و «سابی» به معنای «ستایش و زیبا دیدن پیری و کهنگی و تنهایی و دلتنگی» است. این دو اصطلاح اغلب در کنار یکدیگر و به‌صورت یک واژه (وابی‌سابی) به کار می‌روند و برای توصیف زیبایی آثاری استفاده می‌شوند که تمایل به طبیعی بودن و سادگی و بی‌پیرایگی دارند و از تفاخر و خودنمایی دوری می کنند.

مواد طبیعی در دکوراسیون داخلی

مواد طبیعی که کاملاً با فضای داخلی وابی سابی مطابقت دارند عبارتند از چوب، بامبو و مس. این مواد با گذشت سالها کهنه می شوند و در نتیجه زیباتر می شوند. بنابراین می توانید دیوارپوش های ساخته شده از چوب یاکی سوگی یا لوازم جانبی بامبو را انتخاب کنید. هر دو ماده ظاهری آرام ایجاد می کنند و همچنین یک انتخاب پایدار هستند.

یاکیسوگی در واقع به آرامی سوزاندن سطح چوب بدون سوزاندن تمام قطعه کار است. با این روش، چوب طی فرآیند کربنیزاسیون ضد آب شده و طول عمر آن افزایش می‌یابد و همچنین درمقابل حشرات محافظت می‌گردد. این روش در ژاپن معمولا با ترکیب با گچ سفید در نسبت‌های مختلف برای سطوح مختلف با توجه به ساختار زیبایی‌شناسی استفاده می‌شود.

نور طبیعی

طراحی داخلی ژاپنی شامل عشق به طبیعت و ارتباط بین انسان و طبیعت است. ایجاد این ارتباط در فضای داخلی با پنجره های بزرگ و درهای شیشه ای قابل انجام است. با استفاده از شیشه زیاد، نور طبیعی بیرون می تواند اتاق نشیمن را روشن کند. علاوه بر این، در داخل خانه، می توانید به طور کامل از محیط بیرون لذت ببرید.

رنگ ها

با استفاده از رنگ های روشن می توان به نور هم دست یافت. بنابراین، در یک دکوراسیون داخلی ژاپنی، اغلب رنگ‌های بژ، سفید و خاکستری را می‌بینید. اما این رنگ ها با رنگ های متضاد مانند مشکی، قهوه ای یا آنتراسیت نیز ترکیب می شوند. به عنوان مثال، یک دیوار سفید ترکیب شده با یک کف چوبی و قاب پنجره سیاه.

گیاهان در خانه

آخرین عنصری که در فضای داخلی ژاپنی نباید از دست داد “گیاه در خانه” است. به یک درخت خوب در خانه فکر کنید، گیاهان آویزان شده در سقف یا گیاهانی که در قفسه چیده شده اند. هر چه سبزتر باشد بهتر است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا