چقدر لباس در دیگ شستشوی لباسشویی بریزیم؟

بیایید واقعیت را بپذیریم، هیچ کس شستن لباس را دوست ندارد! بنابراین، ما یکی از این دو روش را برای شستن لباس و ملحفه در نظر می گیریم: صبر می کنیم تا کلی لباس جمع شود و بعد دستگاه را روشن می کنیم یا به طور مرتب لباس ها را می شوییم در حالی که دیگه شستشو پر نشده است! موضوع مهم اینجاست: هیچ یک از این گزینه ها ایده آل نیست. در این نوشتار نگاهی خواهیم داشت به اینکه چه میزان لباس در دیگ شستشو بریزیم و چه حجمی ایده آل است. با هوم نگار همراه باشید!

بارگیری بیش از حد ماشین لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی برای سال‌ها کارکرد ساخته شده‌اند، اما اضافه بار لباسشویی، حوله و ملافه می‌تواند عمر این دستگاه را کاهش دهد. پر کردن بیش از حد دیگ، موتور و یاتاقان‌های وان را تحت فشار زیادی قرار می‌دهد، که می‌تواند دیگ چرخان را از حالت تعادل و تراز خارج کند. در بدترین حالت، ممکن است لباس ها بین درزگیر و دیگ داخلی دستگاه قرار بگیرند و به دیگ و لباس آسیب برسانند.

تازه همه داستان این نیست. با بارگذاری بیش از حد ماشین لباسشویی، لباس هاتمیز نمی شوند. اضافه بار حرکت لباس را محدود می کند و حرکت همان چیزی است که کثیفی را از بین می برد. علاوه بر این، پر کردن بیش از حد، مواد شوینده را به درستی پخش نمی کند. شوینده یک سورفکتانت است که کشش سطحی روی لباس را کاهش می دهد و خاصیت پخش و مرطوب کنندگی آن را افزایش می دهد. مواد شوینده در حجم زیاد نمی تواند به طور یکنواخت به پارچه نفوذ کند، بنابراین کثیفی و میکروب ها در لباس محبوس می شوند. علاوه بر این، برخی از لکه ها هدف قرار می گیرند در حالی که برخی دیگر دست نخورده باقی می مانند. شستن ناهموار همچنین می تواند لباس های نخی را لکه دار جلوه دهد و باقی مانده مواد شوینده روی برخی اقلام بماند.

و نکته منفی واقعی؟ بارگذاری بیش از حد ماشین لباسشویی مصرف برق را افزایش می دهد و منجر به افزایش رقم روی قبض می شود.

روشن کردن لباسشویی با حجم کم لباس

کم پر کردن ماشین لباسشویی نیز ایده آل نیست. لباس‌هایی که حجم کمتری دارند در یک طرف دیگ جمع می‌شوند و در طول چرخه چرخش، خود ماشین لباسشویی از تعادل خارج می‌شود. نه تنها صدای کوبنده ایجاد شده آزاردهنده است بلکه به دستگاه آسیب وارد می شود.

علاوه بر این، بارگیری کم دستگاه می‌تواند باعث شود که لباسشویی نتواند بچرخد زیرا وزن کافی در دیگ وجود ندارد. وقتی ماشین لباسشویی نمی چرخد ​​و تخلیه نمی شود و چرخه تمام می شود، چیزی که باقی می ماند لباسی است که در باتلاقی از آب کثیف خیس خورده است.

استدلال دیگری علیه کم پر کردن دیگ شستشو؟ با استفاده مکرر از ماشین لباسشویی انرژی برق را هدر خواهید داد، و اگر همچنان محفظه مواد شوینده را مانند حجم معمولی پر کنید، آن ماده شوینده گران قیمت را سریع‌تر از حد معمول مصرف خواهید کرد.

در نهایت، چه میزان لباس برای ماشین لباسشویی مناسب است؟

حجم کمتر از استاندارد لباس در دیگ شستشو چقدر است؟ حجم متوسط و زیاد و بیش از حد چقدر است و با همه این حرف ها در نهایت چقدر باید در دیگ شستشو لباس بریزیم؟

حجم کمتر از نرمال: دیگ لباسشویی 1/3 پر می a,n
حجم متوسط: دیگ لباسشویی ½ پر می شود
حجم زیاد: دیگ لباسشویی ¾ پر می شود
اضافه بار: بیش از ¾ دیگ پر می شود

بنابراین، توصیه می‌کنیم لباسشویی را از ½ تا ¾ پر کنید. این نقطه ایده آل است، اما به این معنا نیست که حجم لباس‌ها را پایین بیاورید تا زمان برای کارهای دیگر داشته باشید.

کلام پایانی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد! با بارگیری صحیح ماشین لباسشویی، پول کمتری خرج می کنید، دستگاه شما بیشتر دوام می آورد و لباس های شما تمیزتر می شود. البته، حتی با وجود پر کردن کامل ماشین لباسشویی، لوازم خانگی همچنان می توانند دچار مشکل شوند. اگر مشکلی برای دستگاه شما پیش آمد، توصیه می شود از یک مرکز مجاز تعمیرات لوازم خانگی کمک بگیرید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا