انتخاب بهترین رنگ کفپوش و پارکت برای منزل (راهنمای کامل)

رنگ ها تاثیر بسزایی در ظاهر و احساس کلی خانه تان دارند. در حالی که تر و تازه کردن دیوارها با یک رنگ جدید یا به روز کردن مبلمان و دکوراسیون ممکن است نسبتاً ساده باشد، تعویض کفپوش پیچیده تر است.

کفپوش شما مفهوم غالب هم فضا است، نه تنها از نظر فیزیکی، بلکه در رابطه با زیبایی شناسی و سبک طراحی کلی. و از آنجایی که کفپوش هزینه زیادی دارد و به راحتی قابل تعویض نیست، مهم است که رنگ مناسب را برای هر فضایی انتخاب کنید.

بهترین رنگ برای کف خانه شما چیست؟

رنگ مناسب برای خانه شما ترکیبی از ترجیحات شخصی شما، سبک زندگی، سبک طراحی خانهو موارد دیگر خواهد بود.

تاثیر رنگ های کفپوش بر فضا

رنگ های کفپوش، تاثیر بسزایی بر حال و هوای فضا دارند. رنگ های خاکی گرم فضایی دنج ایجاد می کنند، در حالی که رنگ های سرد آرامش را تداعی می کنند. رنگ‌های روشن کفپوش باعث می‌شوند اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد، در حالی که رنگ‌های تیره عمق می دهند. رنگ‌های خنثی در کفپوش، پس‌زمینه‌ای بی‌انتها ایجاد می‌کنند که سبک‌های مختلف طراحی را تکمیل می‌کند، در حالی که رنگ‌های تند به نوعی سلیقه شما را نشان می دهند و شخصیت را به فضا القا می‌کنند. رنگ‌های کفپوش و پارکت به شما این امکان را می‌دهند که هر فضا را مطابق سلیقه و سبک خود بسازید.

عواملی که هنگام انتخاب رنگ کفپوش و پارکت باید در نظر بگیرید

هنگام انتخاب رنگ کفپوش خود، می بایست برخی از عوامل را در نظر بگیرید که به شما کمک می کنند انتخاب خود را محدود کنید. این انتخاب ها به شرح زیراست:

  • اندازه اتاق و روشنایی: رنگ‌های روشن‌تر کف‌پوش می‌توانند اتاق‌های کوچک را جادارتر کنند، در حالی که رنگ‌های تیره‌تر به فضاهای بزرگ‌تر گرما می‌بخشند.
  • هماهنگی با دکور: رنگ های کفپوش را انتخاب کنید که تکمیل کننده تُن و بافت دکوراسیون و مبلمان موجود باشد. ایند کار یک ظاهر منسجم و هماهنگ در سراسر فضا ایجاد می کند.
  • نگهداری و دوام: مواد و رنگی از پارکت و کفپوش را انتخاب کنید که تمیز کردن و نگهداری آن آسان باشد، به خصوص در مکان های پرتردد مانند آشپزخانه ها و راهروها.

ترند کفپوش و پارکت چیست؟

وقتی صحبت از رنگ کفپوش ها می شود، به روز و همسو ماندن با آخرین ترندها می تواند به شما کمک کند خانه ای شیک و مدرن بسازید. در سال‌های اخیر، رنگ‌های خنثی و گرم در مرکز توجه طراحان داخلی قرار گرفته‌اند و جایگزین رنگ‌های خاکستری و سفید سرد به عنوان گزینه‌های اصلی برای کفپوش‌ها شده‌اند. رنگ‌های خنثی و گرم مانند بژ، قهوه ای مایل به قرمز و شتری به دلیل داشتن حس دلپذیر و گرم مورد علاقه هستند و به هر فضایی گرما و عمق می‌بخشند.

کف چوبی طبیعی رنگ گرم

اما اگر شما از کسانی نیستید که به ترندها اهمیت می دهند یا اگر قصد ندارید خانه خود را در سال های آینده بفروشید، بد نیست بدانید چه رنگ کفپوشی با همه چیز زیبا می شود یا هرگز از مد نمی افتد. در این موارد، کفپوش خنثی و رنگ های طبیعی گزینه ای همیشگی به شما می دهد. آنها همچنین مکمل هر سبک طراحی هستند. بهترین راه برای اطمینان از ماندگاری کفپوش شما خرید مواد طبیعی است یا گزینه های کفپوشی که با الهام از مواد طبیعی تولید شده اند. کفپوش‌های چوبی در سایه‌های کلاسیک مانند بلوطی، افرا و گردو همچنان ظرافت و زیبایی را به نمایش می‌گذارند و زیبایی هر فضا را افزایش می‌دهند.

انتخاب رنگ پارکت

انتخاب پارکت فقط به بافت و کیفیت متریال مربوط نمی شود، بلکه رنگ آن نیز مهم است چرا که تاثیر بسیار زیادی بر احساسی که در خانه دارید، خواهد داشت. سایه های پارکت مانند سفید، خاکستری، قهوه ای و طبیعی طیف وسیعی از امکانات را برای تغییر فضا و زیبایی اتاق شما ارائه می دهند. فهرست زیر به همراه توضیحاتی که دارد کمک تان می کند که ذهن تان برای انتخاب کفپوش و پلرکت بازتر شود.

پارکت سفید

پارکت سفید که نمادی از خلوص و درخشندگی است، فضا را غرق نور می کند. از نظر بصری اتاق ها را با انعکاس نور بزرگ می کند و فضایی مطبوع و مدرن ایجاد می کند.

پارکت خاکستری

پارکت خاکستری مظهر ظرافت و زیبایی مدرن است. پارکت خاکستری مکمل انواع سبک هاست، چه صنعتی، چه شهری یا حتی یک فضای داخلی کلاسیک .

پارکت قهوه ای

پارکت قهوه ای گرمای طبیعت را به خانه شما می آورد و هر فضایی را به زیبایی تکمیل می کند، خواه یک محیط سنتی یا روستایی باشد و خواه یک خانه مدرن! به هر روی این گزینه می تواند برای تان مناسب باشد اگر احساس گرما در فضا را دوست داشته باشید.

پارکت طبیعی

پارکت طبیعی با سادگی بسیار زیبایی چوب را در اصیل ترین شکل آن نشان می دهد. سایه های طبیعی چوب، چه روشن و چه تیره، زیبایی بی انتهایی را ارائه می دهند. پارکت طبیعی را می توان با بسیاری از سبک های دکوراسیون، از مینیمالیستی تا سنتی، ترکیب کرد.

پارکت مشکی

سایه های عمیق پارکت مشکی فضایی فریبنده ایجاد می کند و جلوه ای از زرق و برق مدرن را به خانه شما می آورد. انتخاب پارکت مشکی به معنای انتخاب یک زیبایی جسورانه و جاودانه است که هر اتاق را به فضایی شیک و زیباتبدیل می کند.

کلام پایانی

در پایان، هر رنگ پارکت – سفید، خاکستری، قهوه ای و طبیعی – شخصیت و ویژگی متمایز خود را به فضای شما می آورد. انتخاب شما نه تنها به ترجیحات زیبایی شناختی شما بستگی دارد، بلکه به سبک و فضای اتاق شما نیز بستگی دارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا