بهترین راهکارهای حذف بوی بد یخچال

یخچال-فریزر عضو مهم و همیشه در حال کار هر آشپزخانه ای است. از نگهداری غذاهای مورد علاقه خانواده تا تهیه غذای یک هفته شلوغ، این دستگاه برای ما ضرورت دارد و بدون آن زندگی مان حتی قابل تصور نیست. مهم است که یخچال ظاهر و بوی خوشی داشته باشد تا مواد غذایی نیز تازه بماند. این راهنما را بخوانید تا بهترین راهکارهای حذف بوی بد یخچل را یاد بگیرید.

علت بوی بد یخچال

برای از بین بردن بوی بد یخچال، ابتدا باید منبع را شناسایی کنید. باکتری ها، کپک ها، ریختن مواد غذایی، مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و رختن غذاها همگی می توانند از علل بالقوه بوی بد یخچال باشند.

چگونه یخچالی را که بو می دهد تمیز کنیم

از بین بردن بوهای موجود در یخچال کار سختی نیست. از بین بردن بسیاری از بوهای نامطبوع با چند مرحله ساده و خوشبو کننده های طبیعی امکان پذیر است. این راهنما یک فرآیند گام به گام برای کمک به حذف بوی بد یخچال ارائه می دهد. بهترین راهکارهای حذف

غذای فاسد شده را دور بریزید

عامل بوی بد یخچال شما ممکن است مواد غذایی فاسد یا تاریخ مصرف گذشته باشد. هر چیزی که تاریخ مصرف گذشته یا فاسد شده را دور بیندازید و یخچال و فریزر را مرتب کنید تا غذاها به راحتی در دسترس باشند و فراموش نشوند.

فیلتر هوای یخچال را به طور مرتب تعویض کنید

برخی یخچال ها مجهز به فیلتر هوا هستند که در کاهش بوی غذا می تواند 15 برابر قوی تر از جوش شیرین باشد. تعویض منظم فیلتر هوا همانطور که در دفترچه راهنمای مالک یخچال شما نشان داده شده است می تواند به جلوگیری و از بین بردن بو کمک کند.

فضای داخلی یخچال را تمیز کنید

برای شروع از بین بردن بوی نامطبوع از یخچال، آن را کاملا تمیز کنید. یخچال را از برق بکشید و تمام مواد غذایی و کشوها و قفسه های قابل جابجایی را با احتیاط بردارید، سپس داخل آن را با آب گرم و مایع ظرفشویی تمیز کنید. پس از شستشو، سطوح داخلی را با یک حوله تمیز خشک کنید. هیچ یک از قطعات یخچال را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید.

کشو و قفسه های یخچال را تمیز کنید

برای تمیز کردن کشو یا قفسه، از آب گرم و صابون استفاده کنید و سپس آنها را کاملاً بشویید. قبل از بازگرداندن کشوها و قفسه ها، ریل ها را با یک پارچه میکروفیبر نرم کاملا خشک کنید.

اگر در یخچال چیزی ریخته است، می تواند باعث چسبیدن ظروف شود. تمام قطعات قابل جابجایی را خارج کنید و با آب گرم، یک پارچه نرم و صابون ظرفشویی ملایم، هر چه ریخته را تمیز کنید.

لاستیک دور درب یخچال را تمیز کنید

تمیز کردن لاستیک دور درب یخچال (درزگیر داخل درب که معمولاً از لاستیک ساخته شده است که از خروج هوا جلوگیری می کند) می تواند به جلوگیری و از بین بردن بو کمک کند. واشرها را با یک اسفنج تمیز یا پارچه نرم و مواد شوینده ملایم در آب گرم بشویید. سپس به خوبی آبکشی کنید و لاستیک را با یک پارچه تمیز و نرم خشک کنید.

سینی تخلیه یخچال را تمیز کنید

تمیز کردن منظم سینی تخلیه نیز می تواند به جلوگیری و حذف بو کمک کند. برای انجام این کار، قطره چکه را با دقت از ته یخچال خارج کرده و با آب گرم و صابون ظرفشویی بشویید. قبل از بازگرداندن آن حتماً آن را کاملاً بشویید و خشک کنید.

نوبت تمیزکاری با جوش شیرین است

یخچال خود را از برق بکشید و داخل آن را با جوش شیرین تمیز کنید تا طراوت بیشتری داشته باشید. سپس بگذارید هوا بخورد و قبل از اینکه دوباره آن را به برق بزنید، در را حداقل یک روز باز بگذارید.

راه های طبیعی حذف بوی یخچال

علاوه بر تمیز کردن قسمت های داخلی یخچال و فریزر، راه های طبیعی دیگری هم برای از بین بردن برخی بوها وجود دارد موادی چون جوش شیرین و سرکه. فهرست زیر را بخوانید تا بدانید چه چیزهایی را در یخچال بگذارید تا بوها از بین برود:

جوش شیرین

پس از اینکه یخچال کاملا تمیز شد، یک بسته جوش شیرین را در یکی از قفسه ها قرار دهید. شما می توانید همین کار را برای فریزر هم انجام دهید. این خوشبو کننده طبیعی به جذب و از بین بردن هر گونه بوی باقی مانده کمک می کند.

زغال چوب فعال

یک کاسه کاغذی زغال فعال را داخل یخچال و یک کاسه را داخل محفظه فریزر قرار دهید. برای بوهای بسیار تند، می توان چندین کاسه را به هر محفظه اضافه کرد.

آبنبات نعناعی

آب نبات نعناعی مرطوب شده را روی یک بشقاب کاغذی قرار دهید و بشقاب را در قفسه مرکزی یخچال بگذارید تا بوی غذا و سایر بوها از بین برود.

روزنامه

با استفاده از صفحات روزنامه توپ های کاغذی ایجاد کنید، سپس آنها را روی یک بشقاب کاغذی قرار دهید. به هر توپ کاغذی یک قطره وانیل اضافه کنید. یک بشقاب را در هر قفسه تا چند هفته در محفظه های یخچال و فریزر قرار دهید – کربن موجود در جوهر روزنامه به جذب بوهای نامطبوع کمک می کند.

لیمو برای از بین بردن بوی بد یخچال

لیمو می تواند ماده مفید دیگری برای حذف بوی بد یخچال باشد. پس از تمیز کردن یخچال از یک حوله آغشته به آب لیمو استفاده کنید تا قفسه ها را پاک کنید. برای جذب حداکثری، می توانید برش های لیمو را در ظرفی در یخچال به مدت چند ساعت یا تا یک هفته بگذارید.

تفاله قهوه برای از بین بردن بوی یخچال

تفاله قهوه حاوی نیتروژن است که برای خنثی کردن بوها عالی است. اگر با بوی یخچال سر و کار دارید، سعی کنید یک کاسه کوچک تفاله قهوه را در قسمت یخچال خود قرار دهید. این نه تنها به جذب بو کمک می کند، بلکه بوی قهوه را نیز از خود به جای می گذارد.

سرکه

برای بوهای بسیار تند، داخل یخچال را با مخلوطی از آب و سرکه سفید به مقدار مساوی پاک کنید. این خوشبو کننده طبیعی می تواند به خلاص شدن از شر بوی های مداوم کمک کند.

جو دوسر

جو همچنین می تواند به جذب بوهای یخچال کمک کند. جو دو سر نپخته را در ظرفی درب بسته داخل یخچال قرار دهید تا به طور طبیعی یخچال خوش بو شود.

چرا یخچال من حتی بعد از تمیز کردن بوی بد می دهد؟

بسته به شدت بو، ممکن است چند هفته یا چند ماه طول بکشد تا بوهای تند از بین بروند. ممکن است برخی از بوها در عایق یخچال جذب شده باشد. اگر بوها را نمی توانید از بین ببرید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که یک یخچال یا فریزر جدید بخرید.

کویل های کثیف اواپراتور می تواند دلیل دیگر ماندن بوی بد یخچال باشد. کویل های اواپراتور در پشت فریزر قرار دارند و هوای سرد را هم برای یخچال و هم برای فریزر تولید می کنند. اگر این کویل ها با گرد و غبار و کثیفی مسدود شوند، باعث می شوند دستگاه شما بوی بدی بدهد و به درستی کار نکند. توجه داشته باشید که همه کویل های اواپراتور در معرض دید نیستند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا