علت وجود لکه های زنگ زدگی روی لباس

اینکه لباس‌ها را از ماشین لباسشویی بیرون بیاورید و متوجه شوید که پوشیده از زنگ‌زدگی هستند، ابدا اتفاق خوشایندی نیست. ممکن است برخی از زنگ‌زدگی ها با کمی تلاش پاک شوند، اما ذرات مسی رنگ می‌توانند به پارچه نفوذ کنند و لباس‌ها را لکه دار یا حتی خراب کنند. اما، چه چیزی باعث این مشکل می شود؟ و چگونه می توانید آن را برطرف کنید؟

اکثر ماشین های لباسشویی مدرن با کاسه های استیل ضد زنگ ساخته می شوند که در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم هستند. این امر ضروری است زیرا دائماً در معرض رطوبت است که اساساً پیش زمینه زنگ زدگی و خوردگی را فراهم می کند. با توجه به آنچه گفته شد، ماشین‌های لباسشویی استنلس استیل هم ممکن است در مواقعی زنگ بزنند، به خصوص زمانی که اجسام خارجی فلزی در دیگ شستشو بیفتند.

اشیاء فلزی خارجی

یک لحظه دیگ ماشین لباسشویی خود را از نظر وجود هرگونه جسم خارجی بررسی کنید. اقلام فلزی کوچک مانند گیره کاغذ، فنر سوتین، گیره پول، کلید ماشین، زنجیر کلید و غیره می توانند در گوشه و کنار دیگ به سمت پایین حرکت کنند، و در آنجا با گذشت زمان به آرامی تخریب شوند. این اقلام پس از ماه‌ها قرار گرفتن در معرض آب ممکن است خورده شوند و زنگ زدگی را در سراسر ماشین لباسشویی ایجاد کنند.

اگر ماشینی با حجم بالا دارید، دیواره آن را جدا کرده و همزن را بردارید. حالا یک چراغ قوه را در اطراف پایین دستگاه بتابانید و هر گونه جسم خارجی را که موجود است، بردارید.

دستگاه را خوب تمیز کنید

پس از خارج کردن تمام اجسام خارجی از ماشین لباسشویی خود، یک بار آن را خالی با آب داغ و 2 فنجان سرکه سیب سفید روشن کنید. ACV یک پاک کننده قوی با خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد عفونی کننده است. بر خلاف سفید کننده یا پاک کننده های مبتنی بر سفید کننده، ACV کاملا طبیعی و غیر سمی است، بنابراین لازم نیست نگران قرار گرفتن خانواده خود در معرض مواد شیمیایی مضر باشید. ACV باید ذرات باقیمانده زنگ زدگی را از جای خود خارج کرده و از بین ببرد و ماشین لباسشویی تمیزی را برای شما به ارمغان بیاورد که آماده شستشو است.

لوله های زنگ زده

احتمال دیگر این است که زنگ از لوله ها می آید نه از ماشین لباسشویی. اگر ماشین لباسشویی خود را به طور کامل بررسی و تمیز کرده اید و همچنان متوجه زنگ زدگی لباس های خود شده اید، ممکن است لوله ها زنگ زده باشد. متأسفانه، هیچ “راه حل سریعی” برای این مشکل وجود ندارد. تنها راه برای جلوگیری از زنگ زدگی روی لباس، تعویض لوله های آسیب دیده/سایه شده با لوله های جدید است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا