علت داغ شدن تلویزیون

داغ کردن یکی از اساسی ترین مشکلات وسایل برقی است که می تواند آسیب زیادی به آنها وارد کند. داغ کردن تلویزیون هم از این قاعده مستثنی نیست و این دستگاه در اثر گرم شدن زیاد می تواند متحمل آسیب زیادی شود. به هر روی در صورتی که اخیرا متوجه شده اید که تلویزیون شما بیش از اندازه داغ می کند، لازم است نسبت به اطلاع از علت اقدام کنید تا مانع بروز یک آسیب جدی شوید.

علت داغ شدن تلویزیون

واقعیت این است که قالب دستگاه های الکترونیکی موقعی که روشن هستند تا حدی گرما تولید می کنند. مشکل زمانی است که مدت زمان و میزان داغ شدن خیلی زیاد باشد. در این صورت دیر یا زود دستگاه تان با مشکل مواجه خواهد شد. به این ترتیب بهتر است علت را بررسی و به دنبال راهکار باشید. شایع ترین دلایل داغ شدن تلویزیون را در زیر می بینید:

قرارگیری در کنار منبع گرما

اولین و مهم‌ترین علت داغ کردن تلویزیون، قرار گرفتن آن در کنار یک منبع گرماست. این منبع گرما می‌تواند بخاری، شوفاژ، هیتر برقی و… باشد. طبیعی است که گرمای این منابع روی تلویزیون تاثیر می گذارد. حتی کنار پنجره قرار گرفتن تلویزیون هم می تواند باعث داغ کردن آن شود، چرا که نور مستقیما روی دستگاه می تابد و دمای آن را بالا می برد.

نبود فضای کافی پیرامون تلویزیون

دیگر علت داغ شدن تلویزیون می تواند نبود فضای کافی برای گردش هوا باشد.دقت کنید که دور تلویزیون باید فضای کافی برای جریان هوا باشد تا دستگاه داغ نکند. علاوه بر این، ممکن است دریچه‌های پشت تلویزیون با گرد و غبار به‌ طور کامل گرفته شده باشند و جریان هوا ممکن نباشد. در این شرایط دستگاه شما احتمالا مدام داغ می کند و گرمای بیش از حد دارد.

منبع تغذیه خراب است

یک علت شایع داغ شدن نلویزیون، خراب بودن منبع تغذیه آن است. منبع تغذیه قسمتی است که انرژی انتقالی از پریز را به انرژی قابل مصرف توسط تلویزیون تبدیل می کند. در صورتی که این قسمت خراب باشد، نه فقط افزایش دمای تلویزیون رخ خواهد داد، بلکه ممکن است بخش‌های مهمی مثل برد دستگاه نیز به‌طور کامل آسیب ببیند. اگر مشکل دستگاه شما این باشد، علاوه بر داغ کردن،‌ بوی سوختگی نیز به مشام تان می رسد.

پریز خراب شده است

خراب شدن پریز هم می تواند یک دلیل شایع داغ کردن تلویزیون باشد. نکته مثبت این است که در این حالت عموماً قطعات داخلی دستگاه آسیب نمی بینند و تنها با تعمیر پریز مي‌توان مشکل را حل کرد. برای امتحان کردن پریز تلویزیون باید از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید بنابراین به هیچ وجه خودتان پریز را مورد آزمایش قرار ندهید. اگر پریز خراب شده باشد ممکن است با مشکل خاموش و روشن شدن تلویزیون نیز مواجه شوید.

علت داغ شدن تلویزیون ال سی دی (LCD)

آسیب دیدن بک لایت‌ یکی از دلایل مهم داغ کردن تلویزیون است. بک لایت‌ همان قطعه ای که وظیفۀ روشن کردن کل پنل تلویزیون را بر عهده دارد. وقتی که بک‌‌لایت‌ها خراب شده باشند، علاوه بر گرم شدن تلویزیون، روشنایی تصاویر هم کم می شود یا یک بخش از صفحه‌ نمایش تلویزیون به‌طور کامل سیاه خواهد شد. خرابی بک لایت و سیاه شدن صفحه تلویزیون یک مشکل جدی برای تلویزیون‌ های ال سی دی است و ابدا نباید آن را پشت گوش بیندازید!

علت داغ شدن تلویزیون ال ای دی (LED)

تلویزیون های ال ای دی هم می توانند دچار مشکل داغ کردن شوند و معمولا علت آن هنگ کردن سیستم‌ عامل دستگاه است. این تلویزیون‌ها سیستم‌عامل اختصاصی خود (تایزن و یا اندروید تی وی) را دارند و امکان هنگ کردن آن‌ها به خاطر حافظه رم پایین، انتقال فایل‌های آلوده به تلویزیون، نصب اپلیکیشن‌های سنگین و… وجود دارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا