آموزش فعال کردن قفل کودک تلویزیون

قفل کودک تلویزیون در غالب تلویزیون های مدرن تعبیه شده و واقعا هم یک قابلیت کاربردی است. با توجه به قابلیت هایی که تلویزیون‌های هوشمند دارند و امکانات پیشرفته ای چون به اشتراک گذاری فایل، محتوا، فیلم و موارد دیگر، اهمیت وجود قفل کودک بیش از پیش نمود پیدا می کند. در این نوشتار، نحوه فعال کردن قفل کودک تلویزیون را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. با هوم نگار همراه باشید.

کاربرد قفل کودک تلویزیون

قفل کودک از قابلیت هایی است که برای محافظت از کودکان در برابر محتوای نامناسب استفاده می شود. با فعال کردن این قفل، بچه ها نمی توانند به محتوایی که برای سن شان مناسب نیست دسترسی پیدا کنند. به ویژه که تلویزیون های هوشمند امکان استفاده از فضای اینترنت را فراهم کرده اند و بنابراین هر کسی می تواند به راحتی به هر محتوایی دسترسی داشته باشد. اینجاست که قفل کودک اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

چگونه قفل تلویزیون را فعال کنیم؟

برای فعال کردن قفل کودک تلویزیون لازم است یک سری مراحل را دنبال کنید:

  • ابتدا دکمه منوی (menu) روی ریموت کنترل تلویزیون را بزنید.
  • روی فهرست منوی تلویزیون گزینه options را بزنید.
  • قابلیت قفل کودک در بیشتر دستگاه ها با نام lock child یا V-chip دیده می شود.
  • با انتخاب این گزینه قفل کودک تلویزیون فعال می شود.

نحوه باز کردن قفل کودک تلویزیون برندهای مختلف

غیر فعال کردن قفل کودک تلویزیون ال جی و دیگر برند‌های تلویزیون مثل روش فعال کردن آن با چند مرحله قابل نجم است. ابتدا می بایست وارد تنظیمات تلویزیون شوید و بعد مراحل زیر را دنبال کنید:

  • دکمه منو را روی ریموت کنترل فشار دهید و گزینه Options را بزنید.
  • گزینه Remove Child Lock را انتخاب و سپس دکمه Enter را بزنید.
  • با زدن دکمه اینتر یک پنجره برای شما بازمی‌شود که کد چهار رقمی استفاده شدن هنگام فعال کردن قفل کودک را باید در آن وارد کنید.
  • در صورتی که کد را فراموش کرده اید برای غیر فعال کردن قفل کودک تنها یک راه دارید و آن هم ریست کردن تلویزیون است.

غیر فعال کردن قفل کودک تلویزیون بدون کنترل

در صورتی که به هر دلیلی به ریموت کنترل تلویزیون تان دسترسی ندارید (گم شده یا حتی خراب شده است) باز کردن قفل کودک کمی دشوار خواهد بود. البته غیر ممکن هم نیست. در شرایطی که کنترل تلویزیون را در اختیار ندارید، راهکارهای زیر می تواند به باز کردن قفل کمک کند:

  • از ریموت های سراسری استفاده کنید: یک سری کنترل وجود دارند که با همه برندهای تلویزیونسازگار هستند. در این شرایط این اولین گزینه ای است که می بایست امتحان کنید.
  • از تلفن همراه استفاده کنید: در صورتی که روش قبل جواب نداد یا اساسا برای تان مقدور نبود این راه حل مناسب است. برنامه هایی وجود دارند که می توانید آنها را دانلود کنید و تلفن همراه تان را به یک ریموت کنترل تبدیل کنید. برنامه را نصب کنید و بعد مطابق با مراحلی که در بالا توضیح دادیم قفل کودک تلویزیون را باز کنید.
  • تلویزیون را ریست کنید: اگر موارد بالا جواب نداد، با فشار دادن دکمه پاور تلویزیون و نگه داشتن آن به مدت 5 ثانیه، آن را به تنظیمات اولیه برگردانید یا به اصطلاح ریست کنید.

نحوه غیر فعال کردن قفل کودک بدون کد

در صورتی که کد قفل کودک تلویزیون تان را فراموش کرده اید، جای نگرانی وجود ندارد. برای باز کردن قفل مراحل زیر را انجام بدهید:

  • برخی از تلویزیون‌ها یا ریموت کنترل ها یک کلید برای فعال‌ یا غیر فعال کردن قفل کودک داشته باشند. در صورتی که تلویزیون شما این دکمه را داشت با فشار دادن و نگه داشتن این دکمه، قفل کودک غیرفعال خواهد شد. برای اطلاع از این مورد به دفترچه راهنمای تلویزیون مراجعه کنید.
  • جالب است بدانید برخی از تلویزیون ها کد عبور پیش‌فرض دارند. شما می توانید این کد را در دفترچه راهنمای تلویزیون یا در سایت برند دستگاه تان پیداکنید. با استفاده از این رمز یا کد عبور، می‌توانید قفل کودک را غیر فعال کنید.
  • اگر دو مورد قبل به دردتان نخورد، می‌توانید به کمک گزینه های “بازیابی کد عبور” یا “کمک به کاربر” که در برخی از تلویزیون‌ها وجود دارد، کد عبور جدید را تعیین کنید. این گزینه ها معمولا در تنظیمات تلویزیون وجود دارد.

چطور قفل کودک تلویزیون ال جی و سامسونگ را فعال کنیم؟

نحوه فعال سازی قفل کودک در تلویزیون ال جی و سامسونگ و بسیاری برندهای دیگر مثل روشی است که در این نوشتار مطرح شد. با ورود به تنظیمات تلویزیون، می‌توانید به منوی فعال سازی قفل کودک در تلویزیون ال جی دسترسی پیدا کنید و مراحل بالا را دنبال کنید تا قفل کودک فعال شود.

نحوه فعال و غیر فعال کردن قفل کودک در تلویزیون ایکس ویژن

برای فعال کردن قفل کودک در تلویزیون ایکس ویژن مثل سایر برندها وارد منوی تنظیمات تلویزیون شوید. با پیدا کردن فهرست امکانات به گزینه قفل کودک دسترسی پیدا خواهید کرد. مراحل قید شده در بالا را می توانید دنبال کنید تا قفل کودک را فعال کنید. همچنین می توانید از دفترچه راهنما استفاده کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا