هشدار: این میوه‌ها و سبزیجات را در یخچال نگهداری نکنید!

یخچال یکی از لوازم اصلی در هر آشپزخانه ای است و راهی مناسب برای نگهداری اقلام فاسد شدنی است. با این حال، غذاهای زیادی وجود دارند که نیازی به نگهداری در یخچال ندارند. این نه تنها باعث صرفه جویی در فضای گرانبها در یخچال می شود و به منظم نگه داشتن یخچال شما کمک می کند، بلکه می تواند برنامه ریزی وعده های غذایی را ساده تر کرده و به ماندگاری برخی مواد فاسدشدنی کمک کند. برای بررسی فهرستی از غذاهای رایج که نیازی به نگهداری در یخچال ندارند، این مطلب را بخوانید و نکات مفیدی برای نگهداری مواد غذایی بیاموزید.

7 میوه که نباید در یخچال نگهداری شوند

در حالی که یخچال برای تازه نگه داشتن برخی میوه ها مفید است، انواع خاصی از میوه ها نیازی به سرد شدن ندارند. نگهداری این میوه ها در یخچال حتی ممکن است باعث شود سریعتر فاسد شوند یا طعم و بافت خود را از دست بدهند. فهرست زیر را بررسی کنید تا بدانید کدام میوه ها بهتر است در دمای اتاق نگهداری شوند.

موز

برای تازه نگه داشتن موز و جلوگیری از قهوه ای شدن زودرس، نگهداری مناسب کلیدی است. بهتر است موز را روی کانتر، در انباری یا روی یک قلاب موز اختصاصی نگهداری کنید.

خربزه

برای حفظ طراوت خربزه، قبل از برش دادنش، بگذارید در دمای اتاق رسیده شود.

انواع توت ها

برای طراوت مطلوب، توت ها را به جای یخچال در دمای اتاق نگهداری کنید. این می تواند به جلوگیری از تجمع رطوبت که ممکن است به آنها آسیب برساند کمک کند. از شستن انواع توت ها تا زمانی که قصد خوردن شان را ندارید، خودداری کنید.

سیب

سیب ها را می توان تا دو هفته در دمای اتاق نگهداری کرد. فراتر از این نکته، تبرید می تواند به حفظ کیفیت آنها برای مدت طولانی کمک کند. اگر می‌خواهید سیب‌های خود را در یخچال نگهداری کنید، آن‌ها را در کشوی یخچال قرار بدهید.

میوه های هسته دار

برای رسیدن کامل، بهتر است اجازه دهید زردآلو، شلیل، هلو و آلو در دمای اتاق بمانند. اگر نمی توانید فوراً آنها را مصرف کنید، می توانید آنها را چند روز دیگر در کشوی میوه یخچال نگهداری کنید.

مرکبات

مرکبات مانند لیمو، لیموترش، پرتقال و گریپ فروت، در محیط های گرم آبدار می شوند.اگر ترجیح می‌دهید آن را سرد بخورید، به سادگی میوه را روی میز بغلتانید، بعد پوستش را جدا کنید تا میوه حسابی آبدار شود.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی باید در دمای اتاق نگهداری شود تا آبدار و تازه بماند.

فهرست سبزیجاتی که نباید در یخچال نگهداری شوند

هنگامی که نوبت به تازه نگه داشتن سبزیجات می رسد، اغلب تصور می شود که همه انواع سبزیجات باید در یخچال قرار بگیرد. اگرچه همه سبزیجات نیازهای ذخیره سازی یکسانی ندارند. در واقع، برخی از سبزیجات خارج از محدوده سرد یخچال بسیار بهتر عمل می کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد سبزیجاتی که نیازی به یخچال ندارند، ادامه مطلب را بخوانید.

خیار

با اجتناب از نگهداری در یخچال، خیار را تازه نگه دارید. دمای پایین یخچال می تواند باعث آبکی و پوسته پوسته شدن خیار شود. ار این رو بهتر است خیار را در یک ظرف دربسته روی میز یا در انبار نگهداری کنید تا طراوت بهینه را داشته باشد.

پیاز

برای کمک به جلوگیری از نرم شدن پیاز و کپک زدنش، بهتر است آن را در جای خشک و خنک و دور از سیب زمینی نگهداری کنید.

سیب زمینی

سیب زمینی را در یک کیسه کاغذی در دمای اتاق نگهداری کنید تا به حفظ بافت و طعم آنها کمک کند. نگهداری در یخچال به دلیل رطوبت می تواند باعث ایجاد شیرینی بیش از حد شود.

فلفل دلمه ای

اگر فلفل دلمه ای را در یخچال نگهداری کنید، ممکن است تردی خود را از دست بدهد. برای کمک به حفظ ترد بیرونی خیار، آنها را در دمای اتاق نگهداری کنید.

آووکادو

آووکادوها را روی پیشخوان یا در جای دیگر در دمای اتاق نگهداری کنید تا سریعتر رسیده و آماده استفاده شوند.

ترشی

ترشی ها به دلیل نوع آماده شدن و موادشان به شما این امکان می دهند که در فضای یخچال صرفه جویی کرده و آنها را در انباری یا هر جای خشک و خنک دیگری نگهداری کنید. با این حال،در مورد گزینه های خریداری شده در فروشگاه دستورالعمل روی بسته را بخوانید.

کدو حلوایی

نیازی به نگهداری کدو حلوایی زمستانه در یخچال نیست. کدو حلوایی مانند کره و بلوط را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا