نحوه ریست کردن کولر گازی و ریموت کنترل آن

برخی از ارورها کولر گازی را می توان با ریست کردن دستگاه برطرف کرد. ز این رو گاهی ریست کردن کولرگازیک اقدام بسیار موثر به شما می آید. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که این روش گاهی و فقط برای برخی ارورها جواب می دهد. در صورتی که دستگاه تان دچار مشکلات جدی شد،‌ می بایست از یک تکنسین کاربلد یا یک مرکز مجاز تعمیرات لوازم خانگی کمک بگیرید. در این نوشتار نحوه ریست کردن کولر گازی را خواهید آموخت. با هوم نگار همراه باشید!

نحوه ریست کردن ولر گازی و ریموت آن

تکنسین ها و کارشناسان کولر گازی به طور کلی دو روش اصلی برای ریست کردن این دستگاخ پیشنهاد می کنند که به قرار زیر است:

ریست کردن با دکمه

دستگاه شما از هر برندی که باشد ریست کردن آن با دکمه برای رفع برخی ایرادات جواب می دهد. برای این کار ابتدا باید دکمه ریست را که در غالب برندها قرمز رنگ است پیدا کنید. سپس آن را فشار دهید و به مدت سه ثانیه نگه دارید تا دستگاه ریست شود.

حالا چند دقیقه صبر کنید و دوباره دکمه قرمز رنگ را فشار دهید تا کولر گازی روشن شود. برای انجام دقیق این مراحل می توانید دفترچه راهنمای برند دستگاه تان را بررسی کنید.

ریست کردن دستی

روش دیگر ریست کردن کولر گازی ریست دستی است. برای این کار ابتدا جریان برق دستگاه را کاملا قطع کنید. سپس باتری ریموت کنترل را خارج کرده و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید.‌ بعد از گذشت این زمان باتری ها را در جای خود قرار دهید تا کولر راه اندازی مجدد شود.

چطور ریموت کنترل کولر گازی را مجددا راه اندازی کنیم؟

اگر کنترل کولر گازی شما درست کار نمی کند یا کند شده است، ریست کردن می تواند به بازگشت کارکرد آن کمک کند. ریست کنترل کولر گازی هم با دو روش قابل انجام است: دستی و به کمک دکمه

  • به منظور ریست کردن کنترل کولر گازی به صورت دستی، فقط باید باتری های کنترل را بیرون بیاورید و پنج دقیقه صبر کنید. پس از گذشت این زمان باتری ها را مجددا در جای خود قرار دهید.
  • برای ریست کردن ریموت کنترل کولر گازی با استفاده از دکمه، می بایست دکمه روی کنترل را فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید. با این کار ریموت کنترل ریست خواهد شد.

ریست کردن ریموت کنترل کولرهای برندهای متفاوت

ریست کردن ریموت کنترل غالب کولرها از برندهای متفاوت شبیه به هم است و تفاوت زیادی ندارد:

ریست ریموت کنترل کولر گازی میتسوبیشی

دکمه ریست ریموت کولر گازی میتسوبیشی شبیه یک فرورفتگی است. شما می بایست به کمک سوزن این دکمه را حدود سه ثانیه نگه دارید تا ریموت کنترل ریست شده، ایراد آن برطرف شود.

ریست ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ

برای ریست کردن کنترل کولر سامسونگ باید دکمه روی ریموت کنترل را سه ثانیه نگه دارید. این کار را با بیرون آوردن باتری هم می توانید انجام دهید.

ریست کنترل کولر گازی ال جی

برای ریست کنترل کولر گازی ال جی می توانید از دکمه روی ریموت استفاده کنید یا به روش بیرون آوردن باتری ها عمل کنید.

ریست کنترل کولر گازی تراست

دکمه ریست در ریموت کنترل برند تراست هم شبیه به یک فرورفتگی است که شما برای ریست کردن کولر باید از یک سوزن استفاده کرده و دکمه مربوطه را سه ثانیه فشار دهید.

ریست کنترل کولر گازی جنرال

برای ریست کردن ریموت کنترل کولر گازی جنرال هم می توانید از دکمه استفاده کنید یا باتری ها را خارج کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا